• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

کوچ مخاطره‌آمیز خانم مجری!

  • کد خبر : 6221
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کوچ مخاطره‌آمیز خانم مجری!
المیرا شریفی مقدم به 4 گوینده خبری پیوست که مجری برنامه‌های غیرخبری شدند. سرنوشت او چه خواهد بود؟

یکتاهنر- مصطفی قاسمیان

المیرا شریفی مقدم جدیدترین گوینده خبری است که به معاونت سیما رفته. او که در چند بزنگاه خبری مثل پلاسکو و منا خیلی دیده شد و گفتگوهایش در «تیتر امشب» شبکه خبر به چشم آمد، مدت‌ها به علت یک توییت جنجالی از اجرا دور بود، تا این که به تازگی اجرای بخش‌هایی از برنامه صبحگاهی شبکه ۲ را بر عهده گرفته. گفت‌وگوهای او در این برنامه، اگرچه عنوان مطالبه‌گرانه دارد، اما تاکنون چالشی نبوده. مرور تجربه ۴ نفر قبل نیز دورنمای خوبی از تصمیم او نشان نمی‌دهد:

عاطفه میرسیدی
او که مدت‌ها در بخش‌های خبری تلویزیون، گویندگی و گزارشگری می‌کرد و خصوصا در حوزه سلامت چهره شاخص رسانه ملی محسوب می‌شد، در سال‌های اخیر و بعد از بازنشستگی از معاونت سیاسی، به عنوان مجری به معاونت سیمای تلویزیون پیوسته. خانم دکتر در رمضان ۱۴۰۱ اجرای ویژه‌برنامه افطار شبکه سلامت را نیز بر عهده داشت اما هنوز در جایگاه جدید، به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده است.

مرتضی حیدری
از معدود چهره‌هایی بود که همزمان در معاونت سیاسی خبر می‌گفت و در معاونت سیما برنامه غیرخبری داشت. او در طول سال‌های فعالیت در سیما، بیش از هرچیز برای مناظره‌های انتخاباتی و گفت‌وگوها با رؤسای جمهور دیده شد، اما در دوره‌ای نه‌چندان طولانی، با صحبت‌های جسورانه در «پایش» شبکه یک، به چشم آمد و به نوعی اثبات کرد که فقط یک کبریت بی‌خطر برای مناظره‌ها نیست؛ هرچند آن دوران ادامه نیافت.

حمید محمدی
تنها عضو جدایی‌طلبان معاونت سیاسی صداوسیماست که در سیما هم سرنوشت خوبی داشت و به عاقبت بقیه چهره‌های این فهرست دچار نشد. او که پیش از پایان دوران گویندگی خبر، به گویندگی آیتم‌های «۹۰» و حتی اجرای دو فصل از «فوتبال ۱۲۰» می‌پرداخت، چند سالی هست به عنوان مجری به این برنامه بازگشته تا جایگزین محمدحسین میثاقی شود. محمدی سابقه گویندگی مستندهای سیاسی تلویزیون را هم دارد.

محمد دلاوری
با طنز خبری «صرفا جهت اطلاع» مشهور شد که در زمانه خودش، پیشگام بود، اما در نهایت حواشی اجازه نداد ادامه یابد. بعدها در تلویزیون تجربیات کوتاه و پراکنده‌ای داشت، اما بیشتر با «تهران ۲۰» دیده شد. دلاوری به یاری نمک ذاتی‌اش در اینترنت هم تجربیات موفقی داشت. او اگرچه خط قرمزهای رسانه ملی را می‌شناسد، اما کم دچار دردسر نشده و مدتی پیش هم هم بی‌سروصدا از «تهران ۲۰» کنار گذاشته شد!

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=6221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر