• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
در نشست خبری چهارمین رویداد رویازی مطرح شد؛

«پیچ» به «پرتاب» تبدیل شد/ جزییاتی از تولیدات جدید مرکز انیمیشن حوزه هنری

  • کد خبر : 4105
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
«پیچ» به «پرتاب» تبدیل شد/ جزییاتی از تولیدات جدید مرکز انیمیشن حوزه هنری
امیرضا مافی بیان کرد سال آینده، مرکز انیمیشن حوزه هنری با همکاری مجموعه حوزه و سازمان سینمایی سوره، انیمیشن سینمایی «مسافری از دایتیا»، سال بعدش، انیمیشن «رویا شهر» و سال بعدش، انیمیشن «یوز» را برای اکران دارد، یعنی از الان تا سال ۱۴۰۴ هر سال یک پروژه برای اکران خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار سینمایی یکتا هنر، نشست خبری چهارمین رویداد رویازی سه شنبه ۴ مردادماه با حضور حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره، امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری و جمعی از اهالی رسانه در سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره در ابتدای نشست خبری چهارمین رویداد رویازی گفت: مرکز انیمیشن حوزه هنری بزرگترین مرکز متولی انیمیشن در کشور است که علاوه بر سابقه تولید انیمیشن، تلاش کرده در حوزه‌های مختلف غیر از تولید نیز ورود داشته باشد و این قدمت، ناشی از تحلیل و شناخت نسبت به صنعت انیمیشن بوده است و این رویداد یکی از رویدادهای اثربخش در این حوزه به شمار می‌آید. دوره جدید مبتنی بر آسیب‌شناسی و شناخت نقاط قوت و ضعف ها خواهد بود و این نشست بهانه‌ای است تا جزییات بیشتری ارائه شود و محورهای این رویداد در سرمایه‌گذاری داریم، هم جریان عادلانه تامین سرمایه را داشته باشیم و هم تقویت گروه‌های انیمیشن کشور.

جعفریان با اشاره به اینکه از این پس هر سال یک فیلم انیمیشن سینمایی در اکران از سازمان سینمایی سوره روی پرده می شود، گفت: بخشی از انیمیشن‌های کشور از خروجی‌های رویداد رویازی بودند که طبق اخبار بنا داریم از امسال به صورت منظم اکران یک فیلم سینمایی انیمیشن را روی پرده داشته باشیم که انیمیشن «لوپتو» اولین گزینه است که اکرانش از مهرماه آغاز می‌شود.

محمد ساسان مدیر تولید سازمان سینمایی سوره نیز گفت: در سازمان که آثار سینمایی رئال تولید می‌کردیم، متوجه شدیم که فیلم‌های انیمیشن نیز جایگاه خاصی دارند و سهم بزرگی از تولیدات را در بر گیرد و این رویداد نیز سعی دارد نگاهی عادلانه به جریان انیمیشن در کشور داشته باشد تا بیرون از پایتخت نیز جذب سرمایه برای ساخت کنند.

امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری نیز با ابراز امیدواری از اینکه رویداد رویازی فصل مشترکی برای ارتباط بیشتر با سازمان سینمایی سوره باشد، گفت: چهارمین رویداد رویازی دو ماه پیش فراخوانش منتشر شد و با همان اهداف قبلی قرار شد کار را جلو ببریم و سعی کردیم از آسیب‌ها جلوگیری شود و تلاش کردیم اهداف و شعارهایی که در رویازی به آنها پایبند بودیم که مهمترینش اتصال سرپایه‌گذاران به بدنه استودیوهای انیمیشن بود، تحقق یابد.

وی درباره برخی تولیدات جدید این مرکز توضیح داد: در این مدت توانستیم یک پروژه سینمایی با عنوان «رویا شهر» که عوامل انیمیشن بنیامین تولید کرده‌اند، پیش ببریم. همچنین یک پروژه سریال انیمیشن ۳۰۰ دقیقه‌ای با عنوان «چهل پله زیرزمین» در قزوین را کلید بزنیم. مرکز انیمیشن حوزه هنری سعی می‌کند در مسیر راهبردهایش پیش رود و در این مرکز چند نوع مشارکت را خواهیم داشت؛ مشارکت در تولید محتوا، مشارکت در اقتصاد و مشارکت ساختار صنعت انیمیشن که به معنای مداخله نیست و بیشتر به معنای همراهی در راهبردن انیمیشن است و به نظر می‌رسد درخت انیمیشن ایران متوازن نبوده و متوازن رشد نکرده است.

مافی بیان کرد: هنرمندان ما امروز به هنرمندان انیمیشن جهان تنه می‌زنند اما مدیریت انیمیشن مدیریت چرخه‌ای است که از تعامل صنعت و هنر اتفاق می‌افتد و مدیریت آن با آثار رئال متفاوت است و این هنوز در میان مدیران فرهنگی جا نیفتاده که انیمیشن یک مدیوم منحصربفرد است.

وی تاکید کرد: سینمای ایران نیاز به تمرکز در مدیریت دارد اما دوربینش باید در جای جای این مملکت حضور داشته باشد اما انیمیشن این امکان را دارد که تکثیر شود و با فراهم ساختن امکانات، گروه‌های تولید انیمیشن در اقصی نقاط کشور شاهد باشیم.

مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری، راهبرد دیگر این مرکز را مشارکت در اقتصاد انیمیشن برشمرد و افزود: این صنعت در ایران نحیف است اما امکان سودآوری بالایی دارد. برای اینکه چنین موردی تحققق یابد نیازمند سرمایه‌گذاری و توزیع عادلانه این سرمایه در استودیوهای تولیدی هستیم. تحقق این راهیردها را قرار است در رویداد رویازی شاهد باشیم که ساختارها را التزام ببخشیم.

وی در ادامه به تغییر واژه پیچینگ اشاره کرد و گفت: پیشنهادمان این بود برای جایگزینی پیچینگ رویازی، از واژه پرتاب استفاده کنیم. دیدیم باز هم باید واژه را توضیح دهیم اما در نظر داریم که از این واژه استفاده کنیم تا جا بیفتد و در واقع سکویی پرتاب برای رسیدن به اهداف است.

مافی همچنین خبر داد: سال آینده، مرکز انیمیشن حوزه هنری با همکاری مجموعه حوزه و سازمان سینمایی سوره، انیمیشن سینمایی «مسافری از دایتیا»، سال بعدش، انیمیشن «رویا شهر» و سال بعدش، انیمیشن «یوز» را برای اکران دارد، یعنی از الان تا سال ۱۴۰۴ هر سال یک پروژه برای اکران خواهیم داشت.

وی درباره رویداد پرتاب ایده رویازی نیز توضیح داد: در فضای انیمیشن، فاصله میان فیلم‌های کوتاه انیمیشن و انیمیشن‌های مصرفی وجود دارد، بسیار است. فضای امروز انیمیشن نخبگانی و هنرمندانه است اما میان این دو نوع انیمیشن، فاصله زیادی وجود دارد و ما سعی داریم در رویازی این فاصله را کم کنیم.

مافی با بیان اینکه مرکز انیمیشن حوزه هنری قصد دارد سرمایه‌گذاران باتجربه‌تری را سرکار بیاورد، گفت: ما قصد داریم سرمایه را در صنعت انیمیشن نگاه داریم. یکی از دغدعه‌های من این بود که بتوانیم صندوق اعتباری را تاسیس کنیم تا نهادهای مختلفی در آن سرمایه‌گذاری کنند و بتوانیم توزیع عادلانه سرمایه را تخصیص دهیم. این نوید را می‌دهم که قطعا امسال روی یک انیمیشن سریالی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. همچنین برای ساخت سریال انیمیشن تا سقف ۳۰۰ دقیقه سرمایه‌گذاری صددرصدی خواهیم کرد و تلاش داریم در یک پروژه سینمایی مشارکت کنیم.

مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری در پایان بیان کرد: تعداد ۶۰ ثبت‌نام انجام شده است و فراخوان را تا ۲۲ مردادماه تمدید می‌کنیم و بعد از اتمام زمان فراخوان، دوره منتوری برگزار می‌شود که توسعه خط داستانی محور منتوری و کارگاهی رویازی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=4105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر