• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0

پیام‌های تسلیت برای درگذشت کیومرث پوراحمد/کاش چینی نازک تنهاییش ترک برنمی‌داشت

  • کد خبر : 8814
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
پیام‌های تسلیت برای درگذشت کیومرث پوراحمد/کاش چینی نازک تنهاییش ترک برنمی‌داشت
در پی درگذشت کیومرث پوراحمد، صدور پیام‌های تسلیت برای درگذشت او را در گزارش پیشرو می‌خوانید.

به گزارش یکتاهنر، پس از درگذشت کیومرث پوراحمد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ها و برخی ارگان‌ها درگذشت این هنرمند را تسلیت گفتند که برخی از آنها به شرح زیر است:

پیام تسلیت گروه سینمای فرهنگستان هنر

«کُلُّ مَنْ عَلَیْها فانٍ. وَ یَبْقى‌ وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ
کیومرث پوراحمد دیگر در میان ما نیست.‌ خالق لحظات بیادماندنی، کسی که جایگاه و حرمت کلمه را پاس می‌داشت و تفسیر و ترجمان کلمه به تصویر را نیک می‌دانست، کسی که شور و شعف و درد و دل‌مشغولی زندگی را با تمام وجود بیان می‌کرد، آری او که نازک‌طبع بود و روح پرخروش و سرکشش تاب حبس تن را نداشت…دیگر در میان ما نیست.
ما مانده‌ایم و یک دنیا حسرت، که کاش بیشتر حرمت می‌داشتیم و می‌دانستیم هنرمند طبع و روحی حساس و شکننده دارد، کاش نرم‌تر و آهسته‌تر به سراغش می‌رفتیم…کاش چینی نازک تنهاییش ترک برنمی‌داشت…
ما مانده‌ایم و یک دنیا افسوس و البته که طنین یک هشدار، هشداری که گویی با این فقدان،‌ این‌بار رساتر از همیشه به گوش جان می‌رسد: ما را چه شده است که هنرمندان‌مان این‌طور و با بهای جان خود، پیام ناخرسندی خود را به گوش ما می‌رسانند؟ در کجای زمان ایستاده‌ایم و تا چه اندازه مراقب و متوجه دشواری‌ها، تیرگی‌ها و چالش‌های برناگذشتنی پیش رویمان و تصویری که از آینده برایمان ترسیم شده است هستیم؟ چقدر با خودمان و عزیزانمان مهربان هستیم و به آنها مهر می‌ورزیم؟
کاش بیشتر حرمت بگذاریم و قدر و منزلت گنجینه‌های هنر و فرهنگ‌مان را پاس بداریم، چراکه نومیدی و گسترش آن، هیولایی دهشتناک است که اگر بر جامعه مستولی شود، به هر دلیل و واسطه‌ای باشد، دل‌های بسیاری را خواهد فسرد و جان‌های عزیزی را از ما خواهد گرفت.
امید داریم که به مدد رحمت واسعه حضرت دوست، روح آن عزیز در  آرامش ابدی باشد.
آمین
گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر»

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی

در متن پیام تسلیت سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است: «انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت کیومرث پوراحمد کارگردان بزرگ و بلند آوازه سینمای ایران بسیار دردناک بود.

خاطرات تصویری ما مملو از تصاویر فیلم‌هایی است که این سینماگر برجسته در گنجینه بصری سینمای ایران به یادگار گذاشت. شیرینی «قصه‌های مجید»، شکوه «بی بی چلچله»، لطافت «خواهران غریب»، شاعرانگی «نان و شعر»، زیبایی «شب یلدا» و روایت رشادت در «اتوبوس شب»، همگی آثاری هستند که چندین نسل با آنها خاطرات فراوانی دارند.

ضایعه درگذشت این سینماگر برجسته را به خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت گفته، برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.»

انجمن بازیگران سینمای ایران

در متن پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران آمده است:

«بازگشت همه به سوی اوست

بسیار تاسف‌انگیز است که بهار را با از دست دادن یکی از هنرمندان ارزشمند کشورمان آغاز می‌کنیم.

جناب کیومرث پوراحمد کارگردان توانا و باسابقه سینما و تلویزیون از میان ما رفت و به جاودانگی پیوست.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران، در گذشت این هنرمند خاطره ساز را به خانواده محترم ایشان، همکاران گرامی در انجمن صنفی کارگردانان سینما، جامعه هنری و تمامی یاران و دوستداران گرامی ایشان تسلیت عرض می‌کند»

پیام تسلیت خانه سینما

در این پیام آمده است:

«خانه سینما درگذشت تهیه کننده، نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینمای ایران زنده‌یاد کیومرث پوراحمد را به خانواده محترم ایشان و اعضای محترم جامعه اصناف سینمای ایران تسلیت گفت.»

دبیر جشنواره فیلم فجر

در پی درگذشت کیومرث پوراحمد کارگردان محبوب کشور مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر پیام تسلیتی منتشر کرد.

در متن پیام مجتبی امینی آمده است:

«کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَهُ الْمَوْتِ ثمَّ إِلَیْنا تُرْجَعُونَ

بار دیگر ماتمی جان‌کاه سینمای ایران را در اولین روزهای بهار به شوکی بزرگ فرو برد.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ سینما ضمن عرض تسلیت و همدردی با بازماندگان به ویژه خانواده محترم ایشان صبر جمیل و برای آن مرحوم غفران واسعه الهی مسئلت می‌دارم.»

انجمن سینمای جوانان ایران

در متن پیام این انجمن آمده است:

«قصه‌گوی «قصه‌های مجید»، راویِ مهربانِ «خواهران غریب» و تسخیرکننده به جادوی «اتوبوس شب»؛ آموزگار زنده‌نام و زنده‌یاد سینما، به دیدار حق شتافت؛ جای خالی‌اش در سینمای با اصالت ایران تا همیشه باقی‌ست.

انجمن سینمای جوانان ایران، فقدان سینماگر پیشکسوت کیومرث پوراحمد را به خانواده گرامی این هنرمند و تمامی دوست‌داران و اهالی سینما، تسلیت می‌گوید.

روحش شاد و یادش گرامی.»

پیام تسلیت وزیر میراث فرهنگی

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در پیامی نوشته است:

«درگذشت غمبار کارگردان توانای سینما، کیومرث پوراحمد موجب تاثر عمیق دوست‌داران ایشان شد. روحش شاد!

در میان انبوهی از فیلم‌های مطرح کارگردانان بزرگ در سال ۷۴ سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به خاطر «خواهران غریب» را حق مسلم او می‌دانستم هرچند که در تصمیم هیات داوران هم دخالت نمی‌کردم.»

پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با انتشار پیامی درگذشت کارگردان باسابقه سینمای ایران مرحوم کیومرث پوراحمد” را به جامعه سینمایی و هنری کشور تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

امروز سینمای ایران به سوگ هنرمندی پیشکسوت و نام آشنا «کیومرث پوراحمد» نشسته است.

هنرمندی خاطره‌ساز و فیلمسازی خوش فکر و موفق که توانست با آثارش چند نسل را با خود همراه کند و پوراحمد یکی از فیلمسازان مطرح سینمای معاصر است.

از خداوند منان برای این عزیز سفرکرده آرامش ابدی، رحمت و غفران الهی برای بازماندگان آن مرحوم صبر و شکیبایی خواستارم.

«کیومرث پوراحمد» کارگردان پیشکسوت سینمای ایران صبح چهارشنبه ۱۶ فروردین درگذشت.

وی در کارنامه هنری خود فیلم‌هایی چون «خواهران غریب»، «به خاطر هانیه»، «شب یلدا»، «اتوبوس شب»، «بی بی چلچله» و نیز سریال‌های «قصه های مجید» و «سرنخ» به یادگار گذاشته است.

اینجانب مصیبت وارده را به جامعه هنری و سینمایی کشور و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت عرض کرده و برای روحش شادی و غفران در جوار قرب الهی خواهانیم.»

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=8814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر