• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

پیام‌هایی برای گشایش سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

  • کد خبر : 7809
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
پیام‌هایی برای گشایش سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون هنری و محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی به سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر پیام دادند.

به گزارش یکتاهنر به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغازین روز از سی و هشتمین سال برگزاری  جشنواره موسیقی فجر پیامی به شرح زیر ارسال کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
«سی و هشت سال است همزمان با جشن های سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سازها کوک می‌شوند و نغمه‌های موسیقایی هنرمندان در حضور علاقه‌مندان به هنر موسیقی درگسترۀ ایران عزیزمان، طنین‌انداز می‌شود. چه زیباست یادآوری خاطرات همراهی اهالی فرهنگ و هنر، دوشادوش مردمی که هنرمندانشان در عرصه موسیقی جلوه های  باشکوه این هنر دیرین را  با سرودها و آواهای انقلابی عمق و معنا بخشیدند و در تاریخ انقلاب اسلامی   ایران ضمن ایفای نقشی شایسته، برگ زرینی را ثبت کردند. 
موسیقی ایران زمین با پیشینه‌ای غنی و دارای هویت و اصالت، آثاری ارزشمند، ماندگار و پدیدآورندگانی صاحب‌نام دارد که با ظرفیت های متفاوت و متنوع در بطن خود همواره یکی از بهترین و موثرترین مسیرهای دیپلماسی فرهنگی در عرصه بین المللی بوده و جشنواره موسیقی فجر بعنوان میعادگاه سالیانه اهالی موسیقی، روزهایی پر امید را برای همه کسانی که به اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم می اندیشند نوید می دهد و امید است در این مسیر شاهد پیشرفت روزافزون موسیقی منطبق با معیارهای فرهنگ و هنر ایران اسلامی باشیم.
برگزاری همزمان سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در تهران و سایر استان ها، می تواند نقش مؤثری برای بازگویی مؤلفه های فرهنگی و پیوندهای اجتماعی مانند امید، نشاط جمعی و وفاق مورد نیاز جامعۀ امروز به ویژه، نسل جوان، داشته باشد. این مهم چشم اندازی است که همواره مورد تأکید و حمایت دولت مردمی در عرصۀ برقراری عدالت فرهنگی است.
حضور گرم هنرمندان به عنوان پشتوانه های موسیقی با پنجه های طلایی، نغمه های داوودی و طنین صدای دلنشین و آوای گرم آنان از مناطق، اقوام  و گروه های مختلف و همچنین علاقمندان به این هنر شریف را در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر ارج نهاده و از زحمات شورای سیاستگذاری، دبیر جشنواره، هیئت انتخاب و داوری آثار و همکاران ارجمندم سپاسگزارم و برای تمامی عزیزان آرزوی موفقیت روز افزون دارم.»

همچنین، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر پیامی ارسال کرد که متن پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

«هنر موسیقی، در فراز و فرودهای حساس فرهنگی و اجتماعی، با گذر از مرزهای جغرافیایی و فراتر از ملیت‌ها، به شیواترین شیوه، پیام فرهنگی و مولفه‌های فکری و اخلاقی هر ملتی را به جهانیان اعلام می‌کند و همواره در قلمرو وسیع فرهنگ و هنر ایران اسلامی، فریادی بلند برای دعوت به سوی وحدت و عدالت‌خواهی بوده است.

بخشی از همگرایی و اتحاد میان آحاد مردم شریف ایران در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که در همدلی و هم‌زبانی آن‌ها در سر دادن شعار و هدفی واحد متجلی گردید، مدیون موسیقی و تولید سرودهای انقلابی به‌عنوان مؤثرترین هنر در آن زمان بوده است.

هنر موسیقی می‌تواند معرفت عمومی، تفکر، آگاهی و اندیشه را در جامعه ارتقا ببخشد. هنرمندان این عرصه، به گونه‌ای شایسته و بایسته، همواره در تلاش بوده‌اند تا نغمه‌ها و الحان خوشایند خویش را از منشور آموزه‌های اعتقادی و ارزش‌های متعالی و ماندگار انسانی، عبور داده و بنا به مقتضیات روز و هدفمندی‌های معنوی، آنها را به گوش تشنگان حقیقت و زیبایی برسانند.

در این رهگذر برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به عنوان مهمترین رویداد موسیقایی کشور در پهنه‌ای به وسعت ایران با تکریم شأن و حریم پیشکسوتان این حوزه و با حضور هنرمندان به ویژه جوانان برومند و با استعدادی که از گوشه و کنار این مرز پر گهر، به شوق هم گرد آمده‌اند جلوه‌های گویا از ظرفیت موسیقی ما را به نمایش می‌گذارند. حضور گروه‌های بین‌المللی تعامل و تبادل فرهنگی و هنری را رونق می‌بخشد و طنین آواها و نغمه‌های نواحی مختلف در جشنواره وجوهی از طراوت و طهارت معنوی را به این جشنواره ارزانی داشته است.

قدردانی از حضور هنرمندان عالیقدر در جشنواره، و سپاس از دبیر محترم، هیئت‌های انتخاب و داوری آثار، همکاران دفتر موسیقی، انجمن موسیقی ایران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های حاضر در جشنواره و سایر دست‌اندرکاران این رویداد هنری وظیفه‌ای است که همچنان از عهده آن برآمدن دشوار و مالایطاق است.

امید که خداوند منان بر توفیقات تمامی این عزیزان روز به روز بیفزاید.»

در پیام محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی و رئیس سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر آمده است:

بسمه تعالی

«موسیقی هنری عالی و رسالتش متعالی و انسان ساز است. موسیقی ریشه در سرشت پاک آدمی دارد. موسیقی در طول سال‌های نهضت مردم ایران و پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در چهل و چهار سال گذشته، مددرسان آرمان‌های مردم ایران در همه عرصه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی بوده است.

سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر فرصتی است تا هنرمندانی که کتیبه موسیقی کشور را به هنرشان زینت داده‌اند، دیگر بار رقمی به یادگار بر صفحات زرین و مانای هنر موسیقی این دیار زنند و گامی به پیش بردارند که با دیروزشان متفاوت است.

همه ما یک آرمان مشترک داریم و آن اعتلای نام ایران اسلامی و به نمایش گذاشتن فرهنگ غنی این سرزمین است؛ این جشنواره گزیده‌ای از آفرینش و رویش‌های تازه و بخشی از ظرفیت‌های منحصر به فرد موسیقی ایران را به تماشا و در معرض ارزیابی می‌گذارد.

اینجانب با قدردانی از همه دست‌اندرکاران این رویداد مهم هنری، مقدم اهالی موسیقی را در این جشنواره گرامی می‌دارم و توفیق آنان را در خلق آثار فاخر و جذاب در راستای تحقق اهداف اصیل انقلاب و پیشرفت ایران عزیز، مسالت دارم.»

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=7809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر