• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
با ادای احترام به آکیرا کوروساوا؛

پوستر هفتادوهفتمین دوره جشنواره کن رونمایی شد

  • کد خبر : 19393
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
پوستر هفتادوهفتمین دوره جشنواره کن رونمایی شد
جشنواره فیلم کن از پوستر رسمی هفتاد و هفتمین دوره خود رونمایی کرد.

به گزارش یکتا هنر، پوستر امسال جشنواره فیلم کن صحنه‌ای از فیلم کلاسیک ژاپنی «راپسودی در ماه اوت» را دربرمی گیرد که سال ۱۹۹۱ خارج از بخش رقابتی این جشنواره به نمایش درآمد.

از آن جا که کن دوست دارد تداعی کننده تاریخ سینما در پوستر رسمی خود باشد، امسال نیز از این قاعده مستثنی نشده است. صحنه‌ای از فیلم «راپسودی در ماه اوت»، فیلم کلاسیک آکیرا کوروساوای فقید، پوستر امسال جشنواره را به خود اختصاص داده است.

این فیلم که یک فیلم جلوتر از آخرین فیلم کوروساواست، بر مادربزرگی تمرکز دارد که قربانی بمباران ناکازاکی است و ایمان خود را به عشق و صداقت به عنوان سنگری در برابر جنگ و خشونت به نوه‌ها و برادرزاده آمریکایی‌اش منتقل می‌کند.

این پوستر به خوبی با نگاه جشنواره کن امسال که بیشتر تم ژاپنی دارد، هماهنگ است. چند روز پیش کن اعلام کرد که جایزه نخل طلای افتخاری امسال را به استودیو جیبلی سازنده انیمیشن‌های مشهور ژاپنی اهدا می‌کند و برای نخستین بار بالاترین جایزه خود را به یک شرکت اهدا کرد نه یک هنرمند منفرد.

پوستر سال پیش جشنواره تصویری از کاترین دونوی جوان در سال ۱۹۶۸ را داشت که در ساحلی نزدیک سنت تروپه ایستاده بود، در سال ۲۰۱۳ پل نیومن و جوآن وودوارد در سال ۱۹۶۳ روی پوستر جشنواره جای گرفتند و پوستر سال ۲۰۲۱ اسپایک لی کارگردان را نشان می‌داد که متفکرانه به درختان نخل کن خیره است.

پوستر سال ۲۰۱۷ اما با خشم آنلاین مخاطبان روبه‌رو شد و این ادعاها که تصویر کلودیا کاردیناله جوان تغییر کرده تا ستاره ایتالیایی لاغرتر به نظر برسد، سرو صدا به پا کرد.

ریاست هیات داوران امسال با گرتا گرویگ کارگردان «باربی» است و هفتاد و هفتمین جشنواره کن کارش را از ۱۴ می (۲۵ اردیبهشت) با فیلم «دومین پرده» کوئنتین دوپیو با بازی لئا سیدو و وینسنت لیندون آغاز می‌کند و تا ۲۴ می (۵ خرداد) ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=19393

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر