• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
با حضور هنرمندان و وزیر فرهنگ؛

آغاز پروژه مسکن هنرمندان/ پرند قطب هنر شهرهای جدید تهران می‌شود

  • کد خبر : 14312
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
آغاز پروژه مسکن هنرمندان/ پرند قطب هنر شهرهای جدید تهران می‌شود
مراسم آغاز پروژه مسکن «شهرک هنر» امروز اول آبان ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر جدید پرند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار یکتا هنر، مراسم آغاز پروژه مسکن ملی هنرمندان با عنوان «شهرک هنر» در پرند امروز اول آبان ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه شهر پرند، علیرضا جعفری معاون وزیر مسکن، سیدمجید پوراحمدی رییس صندوق اعتباری هنر، نیکنام حسینی‌پور، مهدی افضلی رییس موسسه توسعه فرهنگ و هنر، منوچهر شاهسواری مدیرعامل سابق خانه سینما و جمعی از خبرنگاران و هنرمندان برگزار شد.

 

اجرای این مراسم برعهده اسماعیل آذر بود.

 

آرش صیادی مدیر شهر جدید پرند از ساخت هنرستان هنرهای زیبا در این شهر در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با حضور هنرمندان هویت متمایزی نسبت به شهرهای جدید دیگر ایجاد کنیم. به وجه فرهنگی این شهر بیش از وجه عمرانی‌اش توجه خواهیم کرد.

وی همچنین بیان کرد: در یکسال گذشته سه سالن سینما توسط بخش خصوصی تاسیس شده و تا کنون هیچ بخش دولتی در این زمینه تلاشی نکرده است.

به گفته صیادی، شرکت عمران پرند اعلام آمادگی می‌کند که برای این امر تامین زمین کند و از وزیر ارشاد دعوت کرد که برای این کار قدم بردارد.

 

امام جمعه شهر جدید پرند نیز در این مراسم گفت: درخواست ما از آقای جعفری این بوده است که این قسمت از شهر پرند با معماری ویژه ایرانی اسلامی ساخته شود. تا کنون در این دو سال ۲۵ مدرسه در شهر پرند ساخته شده که اگر این روند از ابتدای تأسیس شهر پرند. اتفاق افتاده بود، دلگرمی بیشتری نسبت به دولت و نظام بوجود می‌آمد.

وی بیان کرد: در کل کشور امام جمعه‌ای سراغ ندارید که با خواننده ها جلسه برگذار کند اما ما توجه ویژه به امور هنری و فرهنگی داریم. به دیگران اجازه نمی‌دهیم که در اینجا کنسرت برگزار کنند چون به فکر کاسبی هستند، اما ما کنسرت رایگان برگزار می‌کنیم تا مردم از آن استفاده کنند.

امام جمعه پرند بار دیگر درخواست ساخت یک سالن آمفی‌تئاتر مجهز برای شهر پرند را خطاب به معاون وزیر مسکن تکرار کرد و تصریح کرد: شهر پرند از فقدان فرمانداری و بخشداری و … رنج می‌برد.

 

در ادامه علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز پشت تریبون قرار گرفت و سلام بذرپاش و علاقه او برای حضور در جمع هنرمندان ابلاغ کرد و دلیل غیبت وزیر را حضور در یک ماموریت خارج از کشور اعلام کرد.

وی سپس از همکارانش تشکر کرد و اعلام کرد که این پروژه در اختیار قرارگاه امام حسن مجتبی است و تامین منابع مالی آن بر عهده بانک ملی است.

وی تاکید کرد: این همت دولت انقلابی است که براساس گفتمان جهادی و انقلابی شکل گرفته و ما در کمتر از دو سال دیگر این بیابان را به شهری پر نشاط تبدیل خواهیم کرد.

جعفری گفت: توجه به مقوله معماری ایرانی اسلامی، زیست اسلامی و شهرهای اسلامی در همه عرصه ها باید انجام شود و خوشحالم که اولین پروژه‌هایی براساس معماری ایرانی اسلامی انجام خواهد شد به نام هنرمندان است. ما برای همه اقشار جامعه از جمله ورزشکاران، هنرمندان و خبرنگاران و همه آنها که می‌توانند در امر هویت سازی حضور داشته باشند، برنامه ریزی کرده ایم.

وی تاکید کرد: برای تکمیل و کمک به آورده متقاضیان برای تامین بودجه ساخت از وزیر محترم درخواست حمایت از هنرمندان داریم تا کار با مانعی روبرو نشود. امیدوارم که بتوانیم در بخش‌ها و اقصی نقاط کشور در چارچوب شهرهای جدید تامین مسکن کنیم و برای این امر اعلام آمادگی می‌کنیم.

 

مهندس برکت معاون وزیر ارشاد سخنران بعدی گفت: در دوسال گذشته وزیر ارشاد پیگیر مسئله مسکن هنرمندان بودند. در کل کشور بیش از هفت هزار ثبت نامی داشتیم که از این میان پنج هزار نفر واجد شرایط بودند. در تهران هم دوهزار و هشتصد ثبت نامی داشتیم که هزار و هشتصد نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی افزود: از این میان با تلاش وزیر دو هزار واحد در پرند و هشتگرد و ایوانکی تخصیص پیدا کرده است. که امروز اولین بخش از آن کلنگ زده می‌شود.

 

در ادامه حجت‌الاسلام نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی کوتاه گفت: به رغم حضور در مجلس در مرحله تصویب برنامه هفتم توسعه و سخت‌گیری رییس مجلس برای حضور نمایندگان در این مرحله، من به افتخار هنرمندان در اینجا حضور پیدا کرده‌ام و از خوشحالی به خاطر این اتفاق خوب که برای هنرمندان عزیز کشورمان اتفاق می‌افتد، در پوست خود نمی گنجم. این یکی از اتفاقات خوبی است که برای اولین بار در جمهوری اسلامی رخ می‌دهد.

 

منوچهر شاهسواری نیز در ادامه گفت: این اتفاقی که دارد رخ می‌دهد به واقع امر خبری است. من این شانس را داشته ام که در مقام خدمتگزار اصناف سینمای ایران و به تبع آن هنرمندان و نویسندگانی که ذیل چتر پوشش صندوق هنر هستند سالها بود که در پی امر اسکان هنرمندانی که از این نعمت محروم هستند بودیم. قاعده انصاف حکم می‌کند که به عنوان یک فعال سینمایی که مدتی در هیات مدیره صندوق هنر حضور داشتم و چه در شورای عالی سینما، پیگیرتر از دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ندیده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که آقای جعفری هم گفتند، ما نمی‌خواهیم صرفا مسکن بسازیم ما می‌خواهیم فضایی تولید کنیم که شهر سود و بتوانیم در آرامش با دیگران همسایگی کنیم که فرهنگ ما سرشار از این فرهنگ غنی است.

 

حل مسائل معیشتی و مسکن اهالی هنر برای ما اولویت دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه مراسم گفت: ان‌شاءالله خدا کمک خواهد کرد که این گام نخست مقدمه‌ای برای گام‌های بعدی باشد. ما در ایامی به سر می‌بریم که شاهد جنایت رژیم صهیونیستی هستیم و همه دنیا عزادار کودکان و قربانیان غزه است و آرزو می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک به امامت رهبر عزیزمان پیروزی بزرگ حاصل شود.

وی تاکید کرد: همه اقدامات فرهنگی، توسعه ای و ارزشی جزو وظایف ما است. ما به دنبال حکمرانی نوین فرهنگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی هستیم که با همکاری نمایندگان مجلس با سرعت و در عین حال دقت پیش می‌رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: حل مسائل معیشتی و مسکن اهالی هنر برای ما اولویت دارد و ما آن را مسئله عادی نمی‌بینیم و شاهد مشکلات موجود در جامعه هستیم و همه مسئولان وظیفه دارند که ساخت مسکن برای نیازمندانش را در اولویت قرار دهند.

اسماعیلی گفت: ما بیش از صدهزار عضو صندوق هنر داریم که در بخش خبرنگاران از چهار هزار نفر به دوازده هزار نفر رسیده ایم. ما در وزارتخانه هم برای مسکن همکارانمان تلاش می کنیم که باید حتما انجام شود و هم برای اصحاب هنر و قلم. ایجاد شهر هنر در این مکان بسیار خوب شعر پرند نشان می‌دهد که دولت پیگیر پیوست فرهنگی هنری برای همه پروژه‌های بزرگ و مهم خودش است.

وی اظهار کرد: ما در استان تهران ما شهر پرند را به عنوان پایگاه فرهنگ هنر قرار خواهیم داد. متروی این منطقه به زودی افتتاح خواهد شد. همه امکانات را به اینجا خواهیم آورد و برخی از جشنواره‌ها باید در اینجا برگزار شود.

اسماعیلی تصریح کرد: تنها ما در وزارت فرهنگ و ارشاد نیستیم که دغدغه فرهنگی داریم بلکه آقای بذرپاش و آقای جعفری در وزارت ارشاد هم این دغدغه را دارند و ما دوستان خود در شرکت عمران شهرهای جدید را به عنوان همکاران خود می دانیم. این دوره، دوره جبران عقب ماندگی‌های خدمت رسانی تاریخی خواهد بود.

 

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=14312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر