• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

هومن حاجی عبداللهی: نقاشی‌های سیروس مقدم حال خوب به مخاطب می‌دهد

  • کد خبر : 18757
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
هومن حاجی عبداللهی: نقاشی‌های سیروس مقدم حال خوب به مخاطب می‌دهد
هومن حاجی عبداللهی درباره نقاشی‌های سیروس مقدم گفت: انرژی سیروس مقدم در آثار نقاشی‌اش هم نمود دارد و این حال خوب به مخاطب نیز انتقال پیدا می‌کند.

به گزارش یکتا هنر به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، «شرجی» عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های سیروس مقدم است که به دو دوره نقاشی‌های وی اختصاص دارد. این نمایشگاه روز پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم اسفندماه در گالری گویه افتتاح شد.

سیروس مقدم هنرمند باسابقه و کارگردان سینما و تلویزیون که در رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل کرده است، پس از ۴۵ سال دوری از هنر نقاشی، نمایشگاهی از آثار قدیمی و جدیدش را که حدوداً متشکل از ۵۰ تابلوی نقاشی و طراحی است، روی دیوار برده است.

طی روزهای برگزاری نمایشگاه «شرجی» هنرمندانی همچون مرتضی اسدی، ایرج اسکندری و جواد بختیاری که از دوستان زمان دانشگاه سیروس مقدم بودند، از این نمایشگاه بازدید کردند. همچنین علاوه بر آنها، هنرمندانی چون کوروش قاضی مراد، محمدهادی فدوی، رضا هدایت، کیومرث کیاست، رضا هدایت، عادل علاسوند، فواد نجم الدین، داور یوسفی، جواد نوبهار، ژیلا کامیاب، سعید باباوند، بهرام حنفی، تارا نظم علیزاده، نیوشا نیوژ‌پور، الهه نوروزی، محسن غلامی، میترا ارباب و دنیا مشرفی نیز برای تماشای این نمایشگاه حاضر شدند.

 

علی اوجی تهیه کننده سینما پس از بازدید از نمایشگاه نقاشی های سیروس مقدم درباره آثار این نمایشگاه و نقاشی کردن آقای مقدم گفت: سیروس مقدم کارگردان درجه یکی هستند و آثار بسیار فوق‌العاده‌ای در سینما و تلویزیون ساخته‌اند اما این نمایشگاه واقعاً من را سوپرایز کرد و مطمئنم مخاطبان دیگر را نیز شگفت‌زده می‌کند. آثار نقاشی آقای مقدم واقعاً متفاوت هستند و برای خود من نیز واقعاً اینگونه بود.

 

وی همچنین بیان کرد: اطلاع نداشتم که آقای مقدم شاگرد هانیبال الخاص بوده است ولی از سبک و قلم در آثارش کاملاً مشخص است که شاگرد استاد الخاص بوده‌اند، به ویژه آثاری که مربوط به دهه پنجاه است، چراکه خیلی به فضای آثار استاد الخاص نزدیک هستند.

 

هومن حاجی عبداللهی بازیگر سریال «پایتخت» نیز در سخنانی بیان کرد: این قدر آقای مقدم را دوست دارم، به دیدن نمایشگاه نقاشی هایش آمدم تا هم او را ببینم و هم توفیقی بود که آثارشان را هم تماشا کنم. من هم در کنار آقای مقدم حالم خوب است و هم وقتی در فضای نمایشگاه نقاشی‌ «شرجی» قرار گرفتم حالم خوب بود.

 

وی تصریح کرد: فضای نقاشی‌های سیروس مقدم نیز بسیار گرم و صمیمی داشت و همچون خود آقای مقدم که آرامش درونی دارد، نقاشی‌ها نیز حالی آشفته و عجیب نداشت و همچون زمانی که سرکار هستیم و برای ما تکیه گاه هستند، اینجا هم انرژی او در آثار تاثیر داشته و این حال خوب به مخاطب انتقال پیدا می‌کند.

 

علیرضا نجف‌زاده کارگردان سریال «خوشنام» که پیش از آغاز فعالیت حرفه‌ای خود در فیلم و سریال‌سازی، دستیار سیروس مقدم بوده است، با حضور در نمایشگاه «شرجی» درباره این آثار اظهار کرد: من سال‌هاست آقای مقدم را می‌شناسم، می‌دانستم که خیلی جدی به نقاشی نگاه می‌کنند و جسته و گریخته کارهای ایشان را که دی انجام می‌دادند، دیده بودم وی فکر نمی‌کردم طی یکی دو سال، نقاشی را اینقدر جدی دنبال کردند.

 

وی تصریح کرد: از اینکه آقای مقدم به نقاشی پرداختند، هم افسوس خوردم هم خوشحال شدم؛ خوشحال شدم که هنرمندی همچون آقای مقدم می‌تواند دنبال علایقش برود و در شرایطی جدید خودش را محک بزند و نتیجه‌اش هم بسیار خوب بوده است. از طرف دیگر افسوس خوردم که اتفاقی افتاد و شرایطی شد تا آقای مقدم از فیلمسازی به سمت نقاشی سوق پیدا کند و به نظر من حیف است.

 

کارگردان سریال «خوشنام» گفت: از جنبه‌ای دیگر، این تابلوهای نقاشی، تکرار آقایی مقدم هستند که گاهی در قالب نقاشی و گاهی در قالب فیلم و سریال اتفاق می‌افتد که هر کدام از این رسانه‌ها مخاطب خودشان را دارند. اما از آنجایی که مخاطبان رسانه فیلم و سریال، مخاطب گسترده‌تری دارد، به نظر من حیف است که امثال آقای مقدم را که یکی از پرکارترین سریال‎سازان بوده است، محدود به مخاطب خاص کنیم و از این منظر افسوس خوردم.

 

نجف زاده بیان کرد: آقای مقدم همچون یک کودک و جوان سرزنده است و خوشحالم که همچون زمانی که سر کارهای قبلی شان نیز سرزنده و کودکانه حضور داشتند، در حوزه نقاشی نیز اینگونه وارد شدند که در تابلوهای نقاشی نیز بروز کرده است.

 

نمایشگاه نقاشی سیروس مقدم تا روز ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در گالری گویه واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره ۳۹ برقرار است.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=18757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر