• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
اخبار موسیقی فجر ۳۹؛

هوای موسیقی هندوستان در تالار وحدت پیچید/ راهیش بهاراتی به مخاطبان چه گفت

  • کد خبر : 18173
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
هوای موسیقی هندوستان در تالار وحدت پیچید/ راهیش بهاراتی به مخاطبان چه گفت
کنسرت «ترانه های راجستان» شب گذشته 24 بهمن ماه به سرپرستی راهیش بهاراتی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی یکتا هنر، در دومین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، تالار وحدت میزبان گروه موسیقی هندی به سرپرستی راهیش بهاراتی بود.

رضایت مخاطبان بعد از این کنسرت، نشان دهنده یکی از باکیفیت‌ترین کنسرت‌های بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر است. راهیش بهاراتی از هنرمندان مشهور موسیقی بومی کشور هندوستان است که از او به عنوان یکی از هنرمندان نگهبان موسیقی اصیل راجستان نام می‌برند. این نوازنده و خواننده از جمله هنرمندانی است که تولیدات او احترامی به فرهنگ و سنت منطقه راجستان محسوب می‌شود و مشتمل بر موسیقی الهام بخشی است که به گفته وی نسل به نسل به او و هم نسلانش منتقل شده است.

این هنرمند علاوه بر فعالیت‌های متعددی که در عرصه موسیقی پشت سرگذاشته، مدیر هنری پروژه‌های متعددی بوده که توسط مجموعه‌هایی چون ارکستر بزرگ بالیوود ماسالا، جیپسی های راجستان و دیگر مجموعه‌ها، پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.

بهاراتی طی سال‌های گذشته در بیش از ۱۱۰ کشور به صحنه رفته که براساس آمار ارابه شده تعداد کنسرت‌هایش به عدد ۲ هزار و ۵۰۰ رسیده است. ضمن اینکه همکاری با هنرمندان مطرح دنیای موسیقی و برگزاری کنسرت مشترک با آنها از جمله فعالیت‌هایی است که در کارنامه فعالیت‌های این هنرمند به چشم می‌خورد.

این نوازنده و آهنگساز در سال ۲۰۱۹ بود که به جهت فعالیت موثرش در پروژه ساخت پل‌های دوستی بین هندوستان و بیش از ۱۱۰ کشور از طرف یونسکو به عنوان سفیر فرهنگی راجستان انتخاب شد. او همچنین در سال ۲۰۱۷ توسط نخست وزیر راجستان عنوان افتخار راجستان را کسب کرد.

راهیش بهاراتی در کنسرت شب گذشته خطاب به مخاطبان حاضر گفت: آنچه ما در این کنسرت اجرا می‌کنیم ارائه ای از زیبایی‌های موسیقی راجستان است. سرزمینی که در آن مسلمانان و دیگر مذاهب در کنار هم زیست مسالمت آمیزی دارند. سرزمینی که در آن موسیقی جایگاه قابل توجهی دارد و هنرمندانش به صورت آبا و اجدادی موسیقی را فرا گرفته اند. موسیقی که پیوند دهنده بین مذاهب است. من به عنوان یک هنرمند برای همه مردم دنیا در کره زمین آرزوی صلح می‌کنم. ما امروز به واسطه موسیقی عضو یک خانواده هستیم که تلاش می‌کنم به واسطه موسیقی که ارائه می‌دهیم شادی را به شما عزیزان هدیه کنیم. شرایطی که امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=18173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر