• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6
حدیث جان بزرگی در گفتگو با یکتاهنر؛

نکات مثبت حضور فیلمسازان در جشنواره‌های منطقه‌ای/ الان موافق اکران آنلاین نیستم/ بروز استعدادهای فیلمسازی

  • کد خبر : 9353
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
نکات مثبت حضور فیلمسازان در جشنواره‌های منطقه‌ای/ الان موافق اکران آنلاین نیستم/ بروز استعدادهای فیلمسازی
کارگردان فیلم کوتاه «ماهی» معتقد است جشنواره‌های منطقه‌ای جشنواره خوبی هستند چه بسا از دل همین جشنواره ها فیلمسازهایی هستند که رشد می‌کنند.

حدیث جان بزرگی نویسنده و کارگردان سینما که در شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج‌فارس با فیلم کوتاه «ماهی» حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی یکتاهنر، حضور فیلم‌های کوتاه در  جشنواره های منطقه‌ای را مثبت ارزیابی کرد و در مورد جشنواره منطقه‌ای بوشهر گفت: جشنواره سینمای جوان منطقه‌ای بوشهر جشنواره خوبی است. انجمن سینمای جوانان برای برگزاری این قبیل جشنواره‌ها بسیار زحمت می‌کشد و این اتفاق خوبی است. در دوره‌های قبلی جشنواره‌های منطقه‌ای چون جشنواره زاهدان هم حضور داشتم و فضای موجود در این جشنواره‌ها، فضای قابل قبولی است و می‌توان با فراق بال و تمرکز بالا فیلم‌ها را دید بر خلاف جشنواره‌های مختلف که فیلم کوتاه در بخش جنبی نمایش داده می‌شود.

وی تاکید کرد: نکته مهم این است که اگر در این جشنواره‌ها، فیلم‌ها با سخت‌گیری بیشتری انتخاب شوند، سطح جشنواره بالاتر خواهد رفت حتی اگر تعداد کمتری فیلم به نمایش درآید.

جان بزرگی همچنین بیان کرد: از عوامل موثر در کیفیت برگزاری جشنواره می‌توان علاوه بر سطح انتخابی فیلم‌ها به زیبایی ها و جذابیت های جغرافیایی شهر محل برگزاری جشنواره برای حضور فیلمسازها، اشاره کرد. البته نحوه برگزاری جشنواره هم مهم است که از این جهت باید تقویت شود تا جشنواره به صورت بهتر و حرفه ای تر برگزار شود تا فیلمسازها بتوانند دور هم جمع شوند، فیلم‌های یکدیگر را ببینند، تبادل نظر کنند و نشست برگزار شود؛ منتها اینگونه نباشد که هر فیلمی را روی پرده به نمایش بگذارند. وقتی فیلم خوب ببینید حال خوبی پیدا می‌کنید ولی اگر فیلم بد و متوسط ببینید احساس می‌کنید که وقت تلف کرده‌اید.

وی به بروز استعدادهای فیلمسازی از دل جشنواره‌های منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای جشنواره خوبی هستند چه بسا از دل همین جشنواره ها فیلمسازهایی هستند که رشد می‌کنند و پله های ترقی را بالا می روند و ممکن است در آینده فیلمساز برجسته ای شود و در عرصه سینمای ایران بدرخشند و این خود دستاورد بسیار خوب و مثبتی است. به نظر من این فضاها باید بهتر و بهتر شود و استمرار داشته باشد و حتما بودجه کافی و لازم برای این جشنواره ها در نظر گرفته شود.

کارگردان فیلم کوتاه «ماهی» در ادامه اکران آنلاین فیلمهای کوتاه را در حال حاضر مناسب ندانست و گفت: من با اکران آنلاین فیلم‌ها در این برهه زمانی موافق نیستم. در دورانی که سینماها به علت بیماری کرونا تعطیل بود و امکانی برای رفتن به سینما وجود نداشت و به دلیل حفظ رابطه بین سینما و مخاطب، اکران آنلاین خوب بود ولی در حال حاضر با این قضیه موافق نیستم به دلیل اینکه در کشور ما فیلم‌ها به راحتی دانلود می‌شوند. فیلم‌ها به راحتی در کانالها بارگذاری می‌شوند و حقوق مادی و معنوی سازنده فیلم رعایت نمی‌شود مگر اینکه تمهیدی قرار داده شود تا فیلم‌ها قابل دانلود نباشند.

حدیث جان بزرگی تصریح کرد: به نظر من اگر اکران گسترده فیلم‌های کوتاه را در قالب جشنواره‌های منطقه‌ای در شهرستان‌ها داشته باشیم و همین جشنواره ها تداوم داشته باشد؛ دستاورد خوبی برای فیلمسازان عرصه فیلم کوتاه خواهد داشت و قطعا از اکران آنلاین بهتر خواهد بود چرا که در اکران آنلاین، مخاطب ارتباط کمتری با فیلم می‌تواند برقرار کند تا اکران در سینماها.

شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج‌فارس ۵ تا ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران_ دفتر بوشهر در شهر بوشهر و به دبیری عبدالرحیم افروغ برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=9353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر