• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1
یک شرق‌شناس روس:

نمایشگاه کتاب تهران را به مردم روسیه معرفی خواهم کرد

  • کد خبر : 9858
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
نمایشگاه کتاب تهران را به مردم روسیه معرفی خواهم کرد
الکساندر کولانوف پس از بازدید از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: وقتی به مسکو برگردم با جراید درباره ایران و نمایشگاه کتاب مصاحبه کرده و این رویداد را به مردم روسیه معرفی می‌کنم.

به گزارش یکتاهنر، الکساندر کولانوف شرق‌شناس روس گفت: از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردم. مردم در جهان امروز نیازمند تعامل با یکدیگر هستند. باید بشرِ امروز سطح ارتباطات و معاشرت‌های خود را بالا ببرد و به نظرم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران موجبات در حد خود بستری برای این تعاملات سازنده است.


وی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را پل ارتباطی بین ملت‌ها خواند و ادامه داد: مترجمان دروازه‌های این پل هستند که با ترجمه آثار، ملت‌ها را بر روی یک پل جمع می‌کنند.


این شرق‌شناس و متخصص فرهنگ، تمدن و سیاست ژاپن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که به زبان فارسی تسلط ندارد، بیان کرد: قطعا وقتی به مسکو برگردم با جراید درباره ایران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مصاحبه کرده و این رویداد را به مردم روسیه معرفی می‌کنم.


کولانوف که مولف بیش از ۱۰ عنوان کتاب در حوزه ژاپن است ادامه داد: من یک مستشرق هستم و از میان کشورهای شرقی بر روی ژاپن کار می‌کنم و آثارم همگی به زبان روسی است. ایران هم یکی از کشورهای دارای تمدن و فرهنگی غنی است. از دعوت به ایران بسیار خرسند شدم و از اینکه به دیدار یکی از کشورهای مشرق زمین آمدم خیلی خوشحالم و قطعا از این حضور به درک جدیدی از ایران دست می‌یابم.


‎این شرق‌شناس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت دپارتمان‌های شرق‌شناسی در روسیه گفت: الکساندر کازنبرگ بنیانگذار مطالعات شرق‌شناسی در روسیه است. در دپارتمان‌های شرق‌شناسی مطالعه بر روی کشورهای شرقی از جمله ایران در دستور کار است و تاکنون نیز تولیدات مهمی را منتشر کرده‌اند.


سی‌‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرد و تا ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=9858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر