• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

نمایشگاه هنرمندان ایرانی در دبی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 13117
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۴
نمایشگاه هنرمندان ایرانی در دبی برگزار می‌شود
دو نمایشگاه از هنرمندان ایرانی یکی مهرماه و یکی فروردین سال آینده در دبی برگزار خواهد شد.

به گزارش یکتا هنر، دو نمایشگاه از هنرمندان ایرانی در دبی برگزار خواهد شد. نخستین نمایشگاه را مرکز هنرهای جمیل از نهادهای هنری معتبر خاورمیانه در شعبه دبی میزبانی کرده است. این نمایش  که نگار عظیمی و سهراب محبی کیوریتوری آن را بر عهده دارند از میان آثار کلکسیون شخصی فریدون آو به نمایش درآمده است و آثار ۳۶ هنرمند ایرانی و یک یونانی در آن ارائه خواهد شد. این نمایشگاه به مدت هفت ماه تا چهارم فروردین ۱۴۰۳، ۲۳ مارس ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه هفتم مهر، ۲۹ سپتامبر با حضور مدعوین افتتاح و از روز دوم نمایشگاه، عموم علاقه‌مندان هنرهای تجسمی می‌توانند از این رویداد بازدید کنند.

دو کیوریتور این نمایشگاه گزیده‌ای از مجموعه لعل، که شماری از آثار هنری چهار نسل تجسمی ایران در آن نگهداری می‌شود را برای ارائه در پنجاه و هشتمین دوره اینترنشنال کارنگی پتسبورگ نیز انتخاب کرده‌اند.

در نمایشگاه دیگر اما گزیده‌ای از آثار هنری نقاشی، کلاژ و مجسمه اثر فریدون آو به نمایش گذاشته خواهد شد. کیوریتوری این نمایشگاه را نیز خودش به عهده دارد و در این نمایشگاه آثار خلق شده چهار دهه اخیر خود را به نمایش گذاشته است. گالری دستان برگزارکننده این نمایشگاه در گالری IVDE در السرکال اونیو دبی است. این نمایشگاه هشتم مهرماه، ۳۰ سپتامبر افتتاح شده و تا پایان اکتبر دایر خواهد بود.

آثار این هنرمند در موزه‌های دنیا چون موزه‌ بریتانیا (لندن)، موزه‌ متروپولیتن (نیویورک)، موزه‌ هنر لس‌آنجلس، مرکز ژرژ پمپیدو (پاریس)، بنیاد سای تومبلی و موزه‌ هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=13117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر