• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
1
در شهر تالش؛

نشست نقد و بررسی فیلم «بی‌آبان» برگزار شد/ سینما فقط سرگرمی صرف نیست

  • کد خبر : 6344
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
نشست نقد و بررسی فیلم «بی‌آبان» برگزار شد/ سینما فقط سرگرمی صرف نیست
نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «بی‌آبان» با حضور مهرداد کورش‌نیا کارگردان و عوامل فیلم در شهر تالش برگزار شد.

به گزارش یکتاهنر به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، مهرداد کورش‌نیا پس از نمایش فیلم در جمع مخاطبان با تشکر از گروه سینمایی هنر و تجربه که شرایط اکران این فیلم را فراهم کردند گفت: هدف اول من در این نشست تشکر و تقدیر از مردم و مسئولان هنردوست شهر تالش است و قصد داشتم یک بار با کسانی که در ساخت این فیلم همکاری کردند، بی‌آبان را تماشا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مسائلی همچون فرهنگ بومی و محیط زیست در فیلم «بی‌آبان» ادامه داد: اگر قرار است ما در ‌بخش فرهنگ تولیدکننده باشیم و فقط مصرف‌کننده نباشیم باید به فرهنگ بومی کشور توجه کنیم. چرا باید‌ بخش اعظم فیلم‌هایی که در سینمای ایران ساخته می‌شود در تهران روایت شود مگر ایران فقط تهران است. صادرات فقط به ‌بخش اقتصادی ارتباط ندارد بلکه ‌بخش عمده‌ای از صادرات، فرهنگ است.

وی ادامه داد: البته نکته مهم این است که اگر فیلمسازی بخواهد به فرهنگ بومی و فولکلور محلی توجه کند و درباره آن فیلم و یا اثر هنری تولید کند حتما باید قبل از پیش‌تولید و مرحله ساخت به پژوهش توجه کند و حتی در اینگونه آثار نقش پژوهشگر مقدم‌تر و مهمتر از فیلمنامه‌نویس است. 

کورش‌نیا با اشاره به استعدادهای خوبی که در زمینه‌های مختلف هنری در شهرستان‌ها وجود دارد گفت: من فیلمنامه‌های مختلفی در حوزه سینما و سریال‌سازی نوشتم اما با ساخت فیلم بی‌آبان خواستم نشان بدهم که علاقه اصلی من در سینما چیست زیرا سینما فقط سرگرمی صرف نیست و باید یک نتیجه و هدف فرهنگی هم داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز بخش زیادی از سینما، فقط به سرگرمی با هدف درآمدزایی فکر می‌کند و پول‌سازی  برایش مهم است.

کورش‌نیا با اشاره به اینکه توجه به اخلاق و وجدان درونمایه اصلی فیلم است ادامه داد: وجدان، افراد را به درون خود سوق می‌دهد و اگر توجه به وجدان بیشتر شود قطعا کمتر به نیروی قهریه بیرون در جامعه برای برقراری نظم و عدالت نیاز پیدا خواهیم کرد.

در این نشست که اجرای آن را علی زادمهر بر عهده داشت علاوه بر کارگردان فیلم، رسول دژاگاه، رسول امین‌دوست و آراسا آقایی بازیگران فیلم و نورالله صفرپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش نیز حضور داشتند.

فیلم سینمایی «بی آبان» هم اکنون در سالن‌های سینمایی گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=6344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر