• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
0

مروری بر تازه‌های نشر در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران

  • کد خبر : 9816
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
مروری بر تازه‌های نشر در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران
نمایشگاه کتاب تهران در سی‌وچهارمین دوره برگزاری میزبان ناشران، کتابفروشان و دوستدران کتاب است و با برگزاری نشست‌ها و مراسم ادبی، رویدادهای متنوع فرهنگی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش یکتاهنر، اردیبهشت ماه و برگزاری نمایشگاه کتاب، هر ساله فرصتی‌ است تا ناشران جدیدترین آثار خود را به مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب عرضه کنند. در ششمین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب، جدیدترین اخبار چند موسسه انتشاراتی را مرور می‌کنیم.

تازه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب 
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رونمایی چهار اثر جدید و دو آیین جشن امضا در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد. مجتبی دانشور، مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام این خبر گفت: کانون علاوه بر عرضه کتاب در دو بخش کودک و نوجوان و ناشران عمومی، ویژه‌برنامه‌هایی را در راستای ‌دعوت به کتابخوانی و راهنمایی والدین برای خرید کتاب، برنامه‌ریزی کرده است. ۱۰ کارگاه‌ فرهنگی و هنری همه‌‌روزه در نمایشگاه کتاب با حضور مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برقرار است. کودکان و نوجوانان در این‌ برنامه‌ها از طریق آموزش کاردستی، نقاشی، تصویرگری و… با مشاغل حوزه کتاب آشنا می‌شوند.

وی افزود: چهار کتابخانه سیار و دو تریلی نمایشی در محیط نمایشگاه حضور دارند و در روزهای نمایشگاه فعالیت می‌کنند. رونمایی چهار عنوان کتاب و دو آیین جشن امضا از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم است. دوشنبه ۲۵ اردیبهشت کتاب «جدایی» از سروده‌های زنده‌یاد قیصر امین‌پور در سرای اهل قلم، چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت مجموعه «شغل‌های رویایی» ترجمه مجید عمیق و شنبه ۳۰ اردیبهشت از مجموعه «همیشه بهار» سروده جمعی از شاعران در مراسمی رونمایی خواهند شد.

ظهور و سقوط سلطنت پهلوی در صدر پرفروش‌های موسسه اطلاعات
انتشارات موسسه اطلاعات از حدود چهل سال گذشته هزار عنوان کتاب چاپ اول و هزار و ۷۴۲ کتاب تجدید چاپ روانه بازار کتاب کرده است.

این انتشارات در موضوعات روانشناسی، دین، دایره‌المعارف، تاریخ و جغرافیا، عرفان، مدیریت، جامعه‌شناسی، ادبیات، کشاورزی، پزشکی، کودک و نوجوان، هنر و تربیت بدنی آثار متعددی را منتشر کرده است.


از جمله کتاب‌های پرفروش این انتشارات می‌توان به حقوق اساسی در چاپ شصت‌و‌سوم و دفتر اول مثنوی معنوی چاپ، پنجاه‌وهفتم اشاره کرد.

ظهور و سقوط سلطنت پهلوی به قلم حسین فردوست از دیگر کتاب‌های معروف و پرفروش این ناشر است.

انتشارات موسسه اطلاعات امسال با ۱۵ عنوان کتاب چاپ اول به نمایشگاه کتاب آمده است. کتاب‌های «جامع حکمت شرق و غرب»، «فراسوی مه» اثر سید علی موجانی، «کشک‌سابی» اثر رضا رفیع، «روزگاری در شورآباد»، «فلسفه حقوق»، «ماه در محاق»، «تندباد حوادث»، «سرزمین فلسفه و هنر»، «دین و هویت در جهان امروز»، «سیاست و گفت‌وگوی دینی» و… از جمله آثار تازه منتشره این انتشارات هستند.


این انتشارات در مجموع با ۳۸۵ عنوان کتاب در نمایشگاه سی‌وچهارم در راهرو ۱۶ غرفه ۱۶ حضور دارد.

حضور انتشارات آرادمان با ۲۲ کتاب جدید در نمایشگاه
علیرضا بهرامی، مدیر انتشارات آرادمان از حضور این نشر با ۲۲ کتاب جدید در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: درکنار این ۲۲ کتاب تازه به چاپ رسیده، تقریبا ۱۵۰ کتاب از نسل گذشته این انتشاراتی در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران میزبان مراجعان است.

انتشارات سروش با ۴۶۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب 
افلاطون خنیاگر، معاون بازرگانی انتشارات سروش، درباره تعداد کتاب‌های عرضه‌شده در این دوره از نمایشگاه تهران گفت: غرفه انتشارات سروش در بخش بزرگسال کتاب‌های منتشرشده از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ را عرضه کرده است که شامل ۳۲۰ عنوان کتاب می‌شود.


خنیاگر ادامه داد: در بخش کودکان و نوجوانان هم انتشارات سروش ۱۴۰ عنوان کتاب را عرضه کرده است. در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران هم کتاب‌های منتشرشده از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲، ۴۸۰ عنوان کتاب است که با ۱۰ درصد تخفیف همراه با پست رایگان ارسال می‌شود.


معاون بازرگانی انتشارات سروش با بیان اینکه کتاب‌های عرضه‌شده در غرفه‌های کودک و بزرگسال نمایشگاه حضوری کتاب تهران با ۲۰ درصد تخفیف همراه است، بیان کرد: طبق قانون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب‌های بخش حضوری نمایشگاه کتاب از سال ۱۳۹۸ است، اما کتاب‌های بخش مجازی از سال ۱۳۹۲ به بعد است.

حضور مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم 
مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران با معرفی انتشار کتاب «نتنوگرافی» به عنوان روشی برای مطالعه روابط و فرهنگ در محیط‌های شبکه‌ای حضور دارد.

مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها از برگزاری دوره‌های آموزشی فشرده برخوردار است که این دوره‌ها برای آموزش علمی و افزایش توان حرفه‌ای کادر تحریریه نشریات شهرستان‌ها، خبرگزاری‌ها، نمایندگان دفاتر روزنامه‌های کثیرالانتشار و کارکنان ادارات روابط عمومی و همچنین دوره‌های آموزش فشرده برای اعضای تحریریه نشریات و خبرگزاری‌ها در تهران که متقاضی این دوره به طور اختصاصی باشند، برگزار می‌شود. 


همچنین این مرکز در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به معرفی انتشار کتاب «نتنوگرافی» به عنوان روشی برای مطالعه روابط و فرهنگ در محیط‌های شبکه‌ای و ترجمه آن توسط دکتر محمدرضا رسولی دانشیار دانشکده علوم ارتباطات‌ و مطالعات رسانه دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران مرکزی و دکتر پویا نعمت اللهی روزنامه نگار و پژوهشگرعلوم ارتباطات اجتماعی پرداخته است.

یک روایت صد ساله در سی‌وچهارمین نمایشگاه تهران
غرفه «روایت قرن» با موضوع معرفی کتاب در حوزه زنان و پیشرفت آنان در نیم‌طبقه بالای نمایشگاه کتاب حضور دارد.


«روایت قرن» مجموعه‌ای وابسته به دانشگاه امام حسین(ع) است که در سه موضوع تحقیر پهلوی، رستاخیز جمهوری اسلامی ایران، افول غرب و امریکا سعی دارد ذیل این عناوین سده ۱۳۰۰ را بررسی کند.


این مجموعه در حوزه‌های مختلف کتاب‌های متعددی را به بازدیدکنندگان نمایشگاه معرفی می‌کند. از جمله این حوزه‌ها می‌توان به موضوع عفاف و حجاب با چهل جلد کتاب از جمله «ترگل»، «حریر»، «دختران آفتاب»، «ننگ‌سالی» و…، موضوع روایت قدرت زن در جمهوری اسلامی با هشتاد عنوان کتاب تحت عنوان «فرنگیس»، «تنها گریه‌کن»، «عزیز خانوم» و…، موضوع زیست زنان با بیست جلد کتاب «هفته چهل‌و‌چندم»، «زن آقا»، «دو‌ جان» و… اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=9816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر