• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
مصوبات جلسه شورای صنفی نمایش؛

مراحل پایانی تدوین مقررات اکران ۱۴۰۳/ موافقت با اکران «پدران»

  • کد خبر : 17469
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مراحل پایانی تدوین مقررات اکران ۱۴۰۳/ موافقت با اکران «پدران»
جلسه شورای صنفی نمایش در دفتر نظارت بر عرضه و نمایش برگزار و بر اساس آن مشخص شد آیین نامه اکران ۱۴۰۳ به مراحل پایانی رسیده است.

به گزارش یکتا هنر، در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش در اداره‌کل نظارت بر نمایش سازمان سینمایی که با حضور اعضای شورا به منظور تمرکز بر مفاد آیین نامه و بررسی همه جوانب امر عصر روز گذشته ۸ بهمن ماه برگزار شد اعضا نقطه نظرات خود را در مورد کم و کیف مقررات اکران بیان کردند.

در این جلسه وضعیت فروش فیلم‌های روی پرده و تقاضاهای جدید برای اکران مورد بررسی قرار گرفت و با اکران «پدران» در سرگروه مگامال موافقت شد.

همچنین مسایلی از قبیل تاثیر افزایش سالن بر رونق اقتصاد سینما، ضرورت مراقبت تبلیغی و رسانه‌ای فیلم‌ها و تحلیل فروش آثار روی پرده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه این جلسه، روح‌اله سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در زمینه رونق اقتصاد سینما و شرایط و کیفیت آثار سینمایی آماده اکران گفت: با توجه به تعداد و تنوع آثار سینمایی تولید شده در یک سال اخیر و رقابت تنگاتنگ قابل پیش بینی در این عرصه و به منظور حمایت از همه آثار روی پرده و توسعه عدالت فرهنگی لازم است با اصلاح و بروز رسانی آیین‌نامه اکران، شرایط مناسب را برای نمایش فیلم‌ها با در نظر داشتن اقتصاد سینما از سویی و عدالت در اکران از سوی دیگر، فراهم کنیم.

در ادامه این جلسه، پیرامون موضوع اضافه شدن یک روز نیم بها به روزهای هفته و فرصت‌ها و آسیب‌های این طرح و تاثیر آن بر افزایش مخاطب نیز بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

در این جلسه روح الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر نمایش سازمان سینمایی، همایون اسعدیان رییس شورای صنفی نمایش، محمد احمدی نماینده تهیه‌کنندگان، حبیب اسماعیلی نماینده پخش‌کنندگان، رضا سعیدی پور و سجاد نوروزی نمایندگان انجمن سینماداران، سیدعلی طباطبایی‌نژاد کارشناس امور اکران و مصطفی کمیجانی معاون اداره نظارت سازمان سینمایی حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=17469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر