• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

رییس سازمان سینمایی درگذشت امیرحسن ندایی را تسلیت گفت

  • کد خبر : 5271
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
رییس سازمان سینمایی درگذشت امیرحسن ندایی را تسلیت گفت
در پی درگذشت دکتر امیر حسن ندایی مستندساز، مجری و برنامه ساز رادیو و تلویزیون، رییس سازمان سنیمایی طی پیامی این مصیبت جبران ناپذیر را به اهالی محترم سینما تسلیت گفت.

به گزارش یکتا هنر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«هوالغفور
خبر درگذشت هنرمند شریف مرحوم شادروان دکتر امیرحسن ندایی مدرس دانشگاه، آهنگساز، پژوهشگر، مستندساز و مجری و برنامه ساز رادیو و تلویزیون که سالهای گرانسنگ عمرش را در خدمت به اهالی فرهنگ و هنر و تربیت و پرورش دانشجویان این سرزمین گذراند برای بنده و جامعه سینمایی کشور حادثه ای ناگوار و تلخ بود.

بی تردید ثمره تلاش آن استاد محبوب که به ادب و متانت در میان علاقمندان و فعالان سینما شهرت داشت جمعی از هنرمندان و دانش پژوهان اخلاق مدار و متعهدی هستند که با تکیه بر آموزه‌های آن فرهیخته فقید در جهت اعتلای فرهنگ ایران اسلامی گام بر می‌دارند.

این مصیبت جبران ناپذیر را به اهالی محترم سینما، همکاران دانشگاهی و به ویژه خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفته و از حضرت باریتعالی برایش اجر جزیل و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می‌نمایم.

محمد خزاعی

رئیس سازمان سینمایی کشور»

امیرحسن ندایی در ۵۷ سالگی صبح جمعه ۲۲ مهرماه بر اثر ایست قلبی در منزلش درگذشت.

او در سمت‌های کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده، تدوین‌گر، پژوهش‌گر، مجری و آهنگساز فعالیت داشته و دروس نظری و عملی گوناگونی را (در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری) تدریس کرده است.

ندایی فعالیت‌های هنری را از سال ۱۳۶۰ در رشته‌ی موسیقی آغاز کرد و سپس در زمینه‌های هنری دیگر مانند نقاشی و سینما به فعالیت پرداخت. ندایی فعالیت‌های فیلم سازی را از سال ۱۳۷۲ در صدا و سیما آغاز کرد. او که دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تربیت مدرس داشت، تدریس را در دانشگاه از ۱۳۷۹ در رشته‌های سینما، تئاتر، گرافیک، انیمیشن آغاز کرده بود.

برنامه «شب سینما» از سری «شب‌های هنر» در سال ۹۸ با اجرا و کارشناسی امیرحسین ندایی روی آنتن می رفت.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=5271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر