• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

روایت متفاوت راز جذابیت علمدار است

  • کد خبر : 4871
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
روایت متفاوت راز جذابیت علمدار است
چهارمین شب از اجرای موسیقی- نمایش علمدار به روایت پرویز پرستویی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش یکتاهنر به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و احمد مقیمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای «علمدار» در تالار وحدت نشستند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن اشاره به اینکه «علمدار» نمایشی فاخر و در خورشان است، گفت: علمدار توانسته راوی شایسته‌ مفهوم عظیم عاشورا باشد و از این منظر اثری بسیار جذاب است.
وی با تاکید بر اهمیت ایجاد ظرفیت‌‌های بیشتر به منظور اجرای این گونه آثار عنوان کرد: برگزاری این سطح از اجراها با حضور ارکستر عظیم همراه با بخش‌ها و حرکات نمایشی متعدد، نیازمند سالن‌های نمایش خاص است و متاسفانه این‌گونه سالن‌ها عمدتاً محدود به پایتخت است. آقای دکتر اسماعیلی تاکید و همت دارد تا آثار نمایشی در این سطح، در مراکز مختلف استان‌ها اجرا شوند و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی نیز انجام شده است. امیدواریم آثار فاخری مانند علمدار را بتوان در استان های مختلف به روی صحنه برد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه پیش از این نیز تماشاگر آثار تلفیقی، تاریخی و مذهبی بوده‌ام، عنوان کرد: «علمدار» با ترکیبی از موسیقی، نمایش و روایتگری متفاوت، جذابیتی ویژه دارد.
مقیمی افزود: امروز جنگ بر سر روایت‌هاست؛ اصل وقایعی چون عاشورا مشخص و روشن است اما نوع روایت دارای اهمیت است که این وقایع را جذاب و ماندگار می‌کند؛ این موسیقی- نمایش روایت متفاوتی دارد و مبحث تاریخی در قالب هنر در آن مطرح می‌شود.
او با تاکید بر اینکه نوع نگاه به موضوع تاریخی باعث ماندگاری آن واقعه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع که این اثر پس از دو سال دوباره روی صحنه می‌آید و همچنان از آن استقبال می‌شود، محصول روایت درست آن است.
وی افزود: شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبعیت از شعار دولت، عدالت فرهنگی است به این معنی که نگاه‌ها و ظرفیت‌های خاص به سراسر کشور تسری یابد.
مقیمی تاکید کرد: باید زمینه ای فراهم شود که هموطنان در نقاط مختلف کشور بتوانند امکان تماشای آثار فاخری مانند علمدار را داشته باشند که هم می توان زمینه اجراها را فراهم کرد و هم آموزش هنر را برای تشکیل گروه های هنری در شهرستان توسعه داد.
اجرای پایانی موسیقی‌- نمایش عاشورایی «علمدار» امشب در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=4871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر