• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6
مدیر کل توسعه فناوری، سینمایی، سمعی و بصری خبر داد؛

رشد ۴۰ درصدی سالن سازی سینما/ ۱۲۹ سالن سینما تا پایان مهر آماده بهره برداری هستند

  • کد خبر : 5279
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
رشد ۴۰ درصدی سالن سازی سینما/ ۱۲۹ سالن سینما تا پایان مهر آماده بهره برداری هستند
در طول یکسال گذشته حدود ۱۸ سینما و ۱۲۹ سالن سینما به ناوگان سینمایی کشور افزوده شده که حدود ۴۰ درصد در این حوزه افزایش داشتیم.

به گزارش یکتا هنر، محمدرضا فرجی مدیرکل توسعه فناوری، سینمایی، سمعی و بصری با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: در طول سال‌های اخیر سعی شده که سالن‌های نمایشی فیلم را مخصوصا در شهرهای محروم، کم برخوردار و شهرهایی که سالن سینما نداشتند و از این رسانه فرهنگی محروم بودند، افزایش دهیم.

وی سالن سازی را از اهداف مهم حوزه کاری خود عنوان و تصریح کرد: در طول یکسال گذشته حدود ۱۸ سینما و ۱۰۶ سالن سینما به ناوگان سینمایی کشور افزوده شده که حدود ۴۰ درصد در این حوزه افزایش داشتیم و این سالن‌ها بیشتر در مناطقی ساخته شده که نیاز فرهنگی آن مناطق بوده است.

فرجی با توضیح اینکه سیاست کلی سازمان سینمایی افزایش کمی و کیفی سالن‌های سینمایی در مناطق مختلف کشور است، گفت: ما سعی کردیم در طول سال با هماهنگی با سینما شهر، تجهیزات سمعی و بصری سینماهای کشور را فراهم کنیم و کیفیت آن را بالا ببریم، که در این خصوص تجهیزات ۱۵ سینما به روز رسانی شده است. از سوی دیگر با توجه به شفاف سازی و قانون گرایی که در دستور کار سازمان سینمایی قرار گرفته است، متقاضیان زیادی برای ساخت سالن‌های سینما درخواست داده‌اند. ما سرمایه گذاران بخش خصوصی را تشویق می‌کنیم در مناطق نیازمند به سالن، طرحهای خودشان را اجرا کنند. در این خصوص ما مجوز بیش از ۲۳ پردیس سینمایی را صادر کردیم که این پردیس‌ها در مراحل مختلف آماده سازی قرار دارند. علاوه براین تا پایان شهریور حدود ۲۳ سالن سینمایی به ۱۰۶ سالنی که از قبل آماده کرده بودیم، اضافه خواهند شد، که مجموع سالن‌های ساخته شده در یکسال گذشته به ۱۲۹ سالن خواهد رسید.

وی درباره تجهیز و به روز رسانی سالن‌های سینما هم گفت: در طول یک سال گذشته اولین پردیس سینمایی در شهر پرند افتتاح شد. همچنین در این مدت تجهیزات حدود ۳۰ سالن سینما به روزرسانی شده. یعنی هم به وضعیت خود سالن مثل پرده سینما، کیفیت، صندلی و… هم به مسائل دیگری مثل ارتقاء تجهیزات صدا و سایر ملزوماتی که نیاز به بازسازی داشتند، پرداخته شده است.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=5279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر