• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
با حضور وزیر فرهنگ؛

جشنواره موسیقی فجر با معرفی برگزیدگان به پایان رسید

  • کد خبر : 8217
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
جشنواره موسیقی فجر با معرفی برگزیدگان به پایان رسید
سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر شامگاه پنجشنبه 4 اسفندماه با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار موسیقی یکتاهنر، مراسم پایانی و اهدای جوایز به برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر شامگاه جمعه ۴ اسفندماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

برگزیدگان بخش ترانه

در بخش «ترانه» پس از قرائت بیانیه هیات داوران، جوایز این بخش به ترتیب به میلاد عرفان‌پور، محمد مهدی سیار، جواد اسلامی، سعید بیابانکی، قاسم ساجدی و نغمه مستشار نظامی اهدا شد.

برگزیدگان جایزه «موسیقی و رسانه»

بخش دیگر مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به معرفی برندگان جایزه موسیقی و رسانه اختصاص داشت که در این بخش ضمن قرائت بیانه هیات داوران توسط حسین سرافراز دبیر این بخش، اسامی برگزیدگان به ترتیب زیر اعلام شد:

خبرگزاری‌ها:

فاطمه رفاهت برای «خیامی از نای بوشهری ها» شایسته تقدیر اعلام شد.

آثار دیداری و شنیداری:

نفراول: عبدالله طرفی مدهوش برای برنامه «یادگار خوزستان»

نفردوم: آزاده شاهرخ مهر برای برنامه «نغمه در نغمه»

تفرسوم: محمد منسوجیان

مطبوعات:

نگاه ویژه: سید مهدی موسوی برای مطلب «آهنگ رسوایی»

تقدیر: علی نامجو برای مطلب گفتگو با کوروس سرهنگ زاده

تقدیر: رضا نامچور برای مطلب گفتگو با فرهاد فخرالدینی

بزرگداشت محسن نفر نوازنده، آهنگساز و مقام دان موسیقی ایرانی و خالوقنبر راستگو از نوازندگان پیشکسوت موسیقی هرمزگان بخش دیگر مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بود. غلامرضا صوفی آذر هنرمند موسیقی مقامی منطقه تربت جام، غلامحسین غفاری نوازنده و خواننده موسیقی مقامی و وحید اسداللهی نوازنده موسیقی مقامی منطقه آذربایجان نیز با حضور مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تجلیل شدند.

جایزه «گوهرشاد»

بخش دیگر از برنامه نوبت به اهدای جایزه هنری گوهرشاد رسید که جایزه این بخش از سوی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به علیرضا افتخاری اهدا شد.

تقدیر از رسانه‌های برتر در حوزه اطلاع رسانی جشنواره موسیقی فجر نیز بخش دیگر برنامه بود که در این بخش از بین ۸۷ رسانه، رسانه‌های زیر به عنوان رسانه‌های برتر سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر در حوزه اطلاع رسانی معرفی شدند. خبرگزاری مهر، خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری آنا، خبرگزاری برنا، پایگاه خبری صبا، خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری تسنیم و روزنامه ایران به ترتیب در فهرست رسانه‌های برتر این دوره از جشنواره قرار گرفتند.

شب‌های به یاد ماندنی «موسیقی فجر» از زبان وزیر فرهنگ

در ادامه محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: به جامعه هنری و اهالی شریف و نجیب موسیقی افتخار برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی فجر را تبریک می‌گویم. این رویداد، اتفاق مهمی بود که با حضور قوی و پرشکوه هنرمندان موسیقی به دوره‌ای خاطره‌انگیز و به یادماندنی در تاریخ جشنواره‌های فجر تبدیل شد. من به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خادم کوچک اصحاب هنر از یکایک شما عزیزان تشکر می‌کنم و امیدوارم این همت بزرگی که شما عزیزان در این دوره مصروف کردید و با حضور پررنگ خود نقشی مانا در تاریخ فرهنگ و هنر این تن کشور به ثبت رساندید، موجی باشد برای گسترش این هنر آسمانی در ایران عزیز ما.

وزیر فرهنگ و ارشاد

اسماعیلی بیان کرد: وقتی درباره موسیقی حرف می‌زنیم تقریباً جایی از جغرافیای ایران عزیزمان نیست که نام ببریم و داری رتبه اختصاصی در حوزه موسیقی نباشد. این قطعه معروف که هنر نزد ایرانیان است و بس با موسیقی و افتخارآفرینی اهل این هنر، به واقعیت پیوسته است. من هر نقطه از ایران عزیز را که سفر می‌کنم شاهد درخشش هنرمندان موسیقی با نجابت کامل و حداقل توقعات هستم. این اهالی شریف را در هرکجا می‌بینیم مورد محبت مردم هستند. چون جزیی از خاطرات زیبای ایرانیان هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: در دوره اخیر اهالی موسیقی در همه بخش‌ها همه در کنار هم شب‌های به یاد ماندنی در مجموعه‌های فرهنگی ما در تهران و ۱۴ استان دیگر به ثبت رساندند و تلاش ما این است که بتوانیم زمینه‌های ارتقا این هنر اصیل را بیش از گذشته فراهم کنیم، به‌طوری که در یک سال اخیر مجموعه‌های بی‌نظیر و کم‌همتا در مناطق مختلف در اختیار هنرمندان قرار گرفته و خوشبختانه در شهرهای دیگر هم شاهد چنین روندی هستیم. شرایطی که به گسترش موسیقی اصیل ایرانی کمک خواهد کرد. من به دوستان خودم تاکید کردم که موسیقی نواحی را با مانند جشنواره تئاتر در همه مناطق کشورمان برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

رئیس شورای عالی هنر تصریح کرد: در این دوره از جشنواره جوانانی روی صحنه‌های اجرا درخشیدند که ما را آینده هنر موسیقی در کنار پیشکسوتان موسیقی امیدوار کردند و من از همه هنرمندان این عرصه تشکر می‌کنم که هنر خود را سینه به سینه در اختیار جوانان قرار دادند.

اسماعیلی در پایان گفت: جا دارد از دبیر جشنواره، معاون هنری و مدیر دفتر موسیقی تشکر کنم که واقعاً برای برگزاری با شکوه این دوره تلاش شبانه روزی داشتند. من از همه هنردوستان و مردم عزیز هم تشکر می‌کنم که گرما بخش این جشنواره بودند. امیدوارم روزهای بهتری برای موسیقی و شما هنردوستان موسیقی باشد.

اهدای جوایز بخش ویژه «باربد»

در بخش پایانی برنامه نیز نوبت به اهدای جوایز بخش «جایزه باربد» سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر رسید. هیات داوران جایزه باربد سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر متشکل از بهزاد عبدی، مجید اخشابی، هادی آزرم، همایون رحیمیان، هوشنگ جاوید، رضا مهدوی، آنتوان تنتوف، اولگا خومووا اسامی هنرمندان و آثار برگزیده به ترتیب زیر اعلام کردند:

برگزیده مردمی بخش سرود

گروه سرود «شمیم یاس» به سرپرستی فاطمه سادات قاضوی

برگزیدگان مسابقه ملی موسیقی ایران

دیپلم افتخار بهترین گروه نوازی به دو گروه «هور» از تهران به سرپرستی حسین روز بهانی و گروه «کوبان شمس» از همدان به سرپرستی مهدی حبیب وند اهدا شد.

بخش کتاب موسیقی

در بخش کتاب آموزشی هوتن شرف بیانی برای کتاب «ردیف موسیقی ایرانی و ضربی‌های یوسفی فروتن» برگزیده شد.

در بخش کتاب‌های تئوری هم مجموعه آثار امیر انجیری با کتاب تئوری موسیقی رساله ریتم به‌عنوان برگزیده معرفی شد.

در حوزه کتاب‌های پژوهشی (تاریخی و فنی) هم محسن شریفیان برای کتاب «باب الهوا» درباره موسیقی مردم شناسی جزیره کیش برگزیده شد.

بخش موسیقی نواحی

در این بخش دیپلم افتخار به احسان جوکار برای آلبوم «حرا» رسید و محسن شریفیای برای آلبوم «لوکا» جایزه باربد را از آن خود کرد.

بخش موسیقی دستگاهی

آهنگسازی موسیقی بی کلام

در این بخش دیپلم افتخار به محمد علی نجف پور برای آلبوم «اوراد» رسید.

خوانندگی موسیقی دستگاهی

در این بخش دیپلم افتخار به سید محمد حسینی برای آلبوم جز عشق ندارم هنری رسید.

آهنگسازی موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی بی‌کلام

در این بخش امیرحسین سمیعی برای آلبوم «اروند» رسید و جایزه باربد را از آن خود کرد.

بخش موسیقی پاپ

دیپلم افتخار خوانندگی موسیقی پاپ و تلفیق به غلامرضا صنعتگر و عارف علیزاده برای آلبوم «تهران جان» و جازه باربد به وهاب ابراهیمی برای آلبوم «باید ستاره شد» رسید.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=8217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر