• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0
در گفتگو با یکتا هنر مطرح شد؛

جشنواره صبح برای حمایت از آثار برون‌مرزی است/ معرفی فرصت‌های برنامه‌سازی فرا مرزی

  • کد خبر : 7450
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
جشنواره صبح برای حمایت از آثار برون‌مرزی است/ معرفی فرصت‌های برنامه‌سازی فرا مرزی
ابراهیم علی برزی دبیر جشنواره «صبح» معاونت برون‌مرزی درباره اهداف و برنامه‌های جشنواره صبح توضیحاتی ارائه کرد.

ابراهیم علی برزی دبیر جشنواره «صبح» معاونت برون‌مرزی در گفتگو با خبرنگار تلویزیون یکتا هنر درباره این جشنواره توضیح داد: جشنواره صبح شامل چهار کمیته است؛ کمیته آثار تلویزیونی، رادیویی و فضای مجازی که این کمیته‌ها خاص معاونت برون مرزی است به این معنی که تولیدات ۱۸ شبکه تلویزیونی برون مرزی و ۳۰ رادیوی برون مرزی است. علاوه بر اینها، کمیته ایده‌های نو داریم که این کمیته به هنرمندانی که خارج از سازمان یا معاونت برون مرزی دارند و آثاری را تولید کرده‌اند، اختصاص دارد؛ تنها شرط حضور آنها این است که محتوای برون مرزی داشته باشد و برای مخاطب فرا مرزی تولید شده باشد در قالب برنامه تولیدی یا طرح برنامه.

وی در پاسخ به اینکه اگر طرح ها برگزیده شوند، به آنها فاند تعلق می‌گیرد یا خیر، افزود: هم به آنها فاند می‌دهیم و هم از تولیدشان حمایت می‌کنیم.

برزی خاطرنشان کرد: در واقع در این جشنواره قرار است معرفی کارنامه در قالب معرفی برنامه‌های تولیدی که در معاونت برون مرزی تولید شده‌اند، باشد که ممکن است برنامه‌ای منتخب شده و مناسب برای پخش از شبکه‌ها داخلی باشد. البت هروابطی داریم اما کامل نیست؛ برای مثال، ما اثر داریم که در جشنواره های جهانی جوایز گرفته است اما در شبکه‌ها پخش نشده‌اند.

وی در مورد اهداف برگزاری این جشنواره گفت: معرفی فرصت‌های برنامه‌سازی و هنرمندان داخل و خارج از سازمان در حوزه برنامه های مخاطبان برون‌مرزی، از اهداف این جشنواره است. امیدواریم این جشنواره فضایی ایجاد کند تا برنامه سازان و هنرمندان علاقمند به گفتمان ایران اسلامی و مقاومت بتوانند آثاری در عرصه جهانی تولید کنند و سلطه رسانه ای غرب را بشکنند.

برزی تاکید کرد: این مهم محقق نمی شود مگر اینکه هم ما خود را معرفی کنیم و هم هنرمندان همسو و همفکر ما شناسایی شوند و یک هم افزایی شکل بگیرد. بنابراین امیدواریم جشنواره بتواند با افرادی در داخل و خارج از سازمان ارتباط برقرار کند تا موفق شود به این اهداف جامه عمل بپوشاند.

دبیر جشنواره صبح در مورد زمان انتشار فراخوان، بخش‌های مختلف این جشنواره و مهلت ارسال آثار هم گفت: فراخوان از هفته گذشته برای نهادها، برنامه سازان و هنرمندان ارسال شده و آخرین مهلت ارسال آثار تا بیست و پنجم بهمن است. هفته اول اسفند آثار داوری خواهد شد و بیست و یکم اسفند ماه اختتامیه و اهدای جوایز را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه مخاطب این جشنواره همه برنامه‌سازان اعم از همکاران سازمانی خارج از معاونت برون‌مرزی و یا هنرمندان خارج از سازمان هستند در مورد بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: کلیه آثار نمایشی کوتاه و بلند داستانی یا مستند، گرافیکی شامل موشن گرافیک یا انیمیشن، نماهنگ و ایده مد نظر ما است.

برزی در مورد برنامه های جنبی اختتامیه گفت: دعوت از همکاران خارج از کشور از برنامه های ما است.قالب خبرنگارانی که با معاونت برون‌مرزی همکاری دارند از افراد بومی کشورها هستند. چهره های محبوبی که سالها با جمهوری اسلامی کار کرده ‌اند اما هرگز ایران را ندیده اند.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=7450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر