• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

جزئیات برگزاری هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت/ حضور ۲۴۰ مهمان از ۳۶ کشور جهان

  • کد خبر : 4980
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
جزئیات برگزاری هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت/ حضور ۲۴۰ مهمان از ۳۶ کشور جهان
دبیرکل اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت با بیان اینکه هفتمین دوره این اجلاسیه از دوم مهر آغاز به کار خواهد کرد، گفت: اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت، نام اجلاسیه ای است که برای هفتمین سال برگزار خواهد شد. مصداق بارز این مجاهد در غربت امام رضا (ع) است.

به گزارش خبرنگار یکتاهنر، نشست خبری هفتمین همایش علمی تضاد گفتمان مقاومت و نظام سلطه جهانی با حضور سردار محمد تهرانی‌مقدم دبیر کل اجلاسیه و حسین اکبری معاون جبهه بیداری اسلامی در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سردار تهرانی‌مقدم دبیر کل اجلاسیه گفت: هفت سال پیش، به مناسبت هفته دفاع مقدس و سالگرد شهادت حسن تهرانی‌مقدم، مراسمی در دامغان برگزار شد و در آن مراسم خاطراتی از مجاهدان و مقاومین به ‌خصوص از سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و پیروزی حزب‌الله در جنگ بزرگ ۳۳ روزه که غریبانه در برابر صهیونیست جهانی ایستاده بود، بیان شد. پس از آن خواسته شد برای تکریم از مقاومت و مجاهدانغریب دنیا مراسمی هرساله برگزار شود. با حمایت مردمی و مراسم تکریم جانانه ای که سال بعد در دامغان برگزار شد بسیار مورد توجه گروه‌‌های مقاومت دنیا قرار گرفت.

تهرانی‌مقدم در ادامه به فعالیت این رویداد در تهران و استقبال گروه‌های مقاومت و مجاهدین سراسر دنیا اشاره کرد و با تاکید براینکه امسال باشعار تضاد گفتمان مقاومت و سلطه جهانی هفتمین رویداد را برگزار می‌کنیم، گفت: امسال از ۳۶ کشور دنیا از گروه‌های مقاومت و فرماندهان جهادی مهمان خواهیم داشت و افتتاحیه آن دوم مهرماه در دانشگاه علم و صنعت آغاز خواهد شد که رویکرد علمی دارد و بیش از ۳۰ مقاله از دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام در باب مقلومت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال از تندیس و جایزه ویژه بین‌المللی مجاهدان در غربت را رونمایی می‌کنند، تصریح کرد: امام رضا مصداق اصلی مجاهد در غربت است. به عنوان یک الگو در نظر گرفته شده اند.در عین حال، براساس مصادیق مجاهدین در غربت، در این دوره هشت تجلیل خواهیم داشت که شامل دو شهید، افرادی که با همه وجود در مقابل ظلم و ستم ایستاده‌اند و حتی یک کشور که مصداق بارز این مفهوم است، هم می شود. فلسطین و یمن در زمره این مصداق هستند.

تهرانی مقدم ادامه داد: در هفته دفاع مقدس و حاشیه این اجلاسیه نمایشگاهی تحت عنوان «از غربت تا عظمت» شامل آثاری از هنرمندانی که در حوزه بیداری اسلامی و علی‌بن موسی‌الرضا کار کرده اند، برگزار خواهد شد که مبارزه و مقاومت در برابر استکبار جهانی را به تصویر خواهد کشید و امیدواریم این خط مبارزه و مقاومت ادامه داشته باشد تا به تمدن نوین اسلامی و ظهور امام زمان (عج) ختم شود.
در ادامه، حسین اکبری با تاکید براینکه این اجلاسیه کاملأ مردمی و مردم‌نهاد به مناسبت شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال نشست‌های رویداد را توسعه داده‌ایم و مقالاتی در رابطه با شعار همایش نوشته شده است. در اختتامیه دامغان جمع بندی و نتیجه همایش علمی تهران انجام می شود و احتمالا کتاب مقالات در روز دوم مهرماه رونمایی می‌شود. این کارکرد گفتمان سازی و طرح مسیله از سوی همایش است.
وی از حضور برخی شخصیت‌های مقاومت در این همایش خبر داد و ادامه داد: همایش و اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت دوشنبه ۴ مهرماه در دامغان با پیش‌بینی برنامه‌های جانبی طراحی برگزار شد.
تهرانی مقدم تصریح کرد: فراخوان ما عمومی نبوده و بیشتر به صورت سفارشی تهیه شده است. عموم نود و پنج درصد مقالات از اساتید دانشگاه دریافت شده است که هفتاد درصد این مقالات از سطح کیفی علمی و پژوهشی برخوردار است. آنها ایجابی است اما برخی نقد هم کرده اند و حتی برخی از این مقالات در تضاد با هم هستند که طبیعت یک کار علمی است.
اکبری درباره نشست‌های علمی این رویداد تاکید کرد: عمده نشست‌های علمی رویداد در تهران دانشگاه علم و صنعت تهران صورت می‌گیرد و پس از جمع‌بندی مقالات علمی، در دامغان اثار برتر معرفی می‌شوند.
معاون جبهه بیداری اسلامی درباره مهمانان ویژه این رویداد گفت: وزیر علوم، رئیس بنیاد شهید و معاون رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، سردار رحیم صفوی و سفیران کشورهای اسلامی سخنران‌های همایش در دامغان خواهند بود و چند تن از رهبران مقاومت پیام‌هایی را به همایش ارسال کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=4980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر