• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

تهیه‌کننده «قاتل و وحشی» خواستار نمایش نسخه‌ای از فیلم برای هیات انتخاب جشنواره فجر شد

  • کد خبر : 1643
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
تهیه‌کننده «قاتل و وحشی» خواستار نمایش نسخه‌ای از فیلم برای هیات انتخاب جشنواره فجر شد
حمید نعمت الله کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» خواستار نمایش نسخه‌ای از فیلم برای هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر شد.

به گزارش یکتاهنر، پس از صحبت‌های مسعود نقاش‌زاده دبیر جشنواره چهلم فیلم فجر درباره عدم امکان قانونی حضور فیلم «قاتل و وحشی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر، تهیه‌کننده فیلم اطلاعیه‌ای منتشر و از دبیر جشنواره و رئیس سینما خواستار نمایش این فیلم برای هیات انتخاب شده است.

اطلاعیه روابط عمومی فیلم «قاتل و وحشی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید نعمت‌الله به شرح زیر منتشر می‌شود:

۱-آقای نقاش زاده اعلام کرده‌اند چون برای فیلم «قاتل و وحشی» دو دوره فرم جشنواره فجر پر شده این فیلم امکان حضور در این دوره را ندارد. ایشان را به مطالعه فراخوان منتشر شده برای چهلمین جشنواره فیلم فجر به تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ارجاع می‌دهیم که در بند هفت از مقررات عمومی بخش چشم ‌انداز سینمای ایران صراحتا اعلام شده که فیلم‌های این بخش نباید توسط هیات انتخاب دوره‌های قبل جشنواره فجر بازبینی شده باشند و قانونی در مورد پر کردن فرم جشنواره در دوره‌های پیشین وجود ندارد. در نتیجه «قاتل و وحشی» با توجه به بازبینی نشدن در دو دوره گذشته مشکلی از این بابت ندارد.

۲-همچنین در همین بند اعلام شده فیلم‌ها برای حضور و داوری در این بخش‌ها باید دارای پروانه ساخت «یا» پروانه نمایش باشند در نتیجه ممانعت از نمایش این فیلم برای هیات انتخاب به بهانه نداشتن پروانه نمایش هم بر اساس همین فراخوان کاملا غیرقانونی است.

۳-همچنین تولید و مراحل فنی «قاتل و وحشی» ماه گذشته به پایان رسیده و آماده نمایش شده و این فیلم هیچ نمایش داخلی و خارجی هم نداشته پس بر اساس سایر بندهای فراخوان هم مشکلی برای حضور آن در جشنواره فجر وجود نخواهد داشت.

۴-در نتیجه از دبیر محترم جشنواره فجر انتظار می‌رود به جای اعمال نظرات شخصی به قانون بیّن جشنواره و فراخوان آن عمل کرده و تصمیم برای حضور «قاتل و وحشی» در چهلمین جشنواره فجر را به هیات انتخاب بسپارد.

۵-رئیس سازمان سینمایی آقای محمد خزاعی در سخنرانی اخیرشان اعلام کردند دوره ایشان دوره حکمفرمایی قانون است پس توقع می‌‌رود در اولین قدم مانع از اقدامات غیرقانونی دبیر منصوب شده جشنواره فجر شوند. تهیه‌کننده فیلم «قاتل و وحشی» تا ساعات پایانی فعالیت هیات انتخاب منتظر نمایش این فیلم خواهد بود و در صورت عمل نکردن دبیرخانه و دبیر جشنواره فجر به قانون و ممانعت از نمایش فیلم به دلایل واهی، حق شکایت از آنها در دیوان عدالت اداری را برای خود محفوظ می‌دارد. «قاتل و وحشی» بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تولید، فیلم‌نامه اش تصویب و پروانه ساخت گرفته و با استفاده از ساختارهای قانونی کشور امکان نمایش آن بزودی فراهم خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=1643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر