• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

تدارک ویژه شبکه چهار برای تحویل سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 8718
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
تدارک ویژه شبکه چهار برای تحویل سال ۱۴۰۲
ویژه برنامه تحویل سال شبکه چهار به نام «پیشواز»، هفت فرهیخته از هفت کشور حوزه نوروز را پای سفره هفت‌سین تلویزیون می‌نشاند.

به گزارش یکتاهنر به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی شبکه چهار سیما، سال ۱۴۰۲ برای شبکه چهار با طرحی نو و ایده‌ای متفاوت آغاز خواهد شد، طرحی برای معرفی جغرافیا و تاریخ نوروز باستانی، سنتی دیرین که مرزهای ایرانی را درنوردیده و مردمانی از دیارهای دور و نزدیک را با خود همراه و همدل کرده است.

نوروز ۱۴۰۲ برای مخاطبان شبکه چهار سیما، سیمایی جهانی دارد و میهمانانی ویژه از هفت سرزمین متفاوت را در لحظات تحویل سال با آدابی خاص دعوت و میزبانی خواهد کرد.

در این ویژه برنامه که «پیشواز » نام گرفته، شخصیت‌های فرهنگی و شناخته شده کشورمان در حوزه‌های مختلف، راهی هفت اقلیم بهره‌مند از فرهنگ نوروز شده و در نقاط مختلفی از سیطره نوروز، حامل پیام شادباش ایرانیان از آمدن بهار و دعوت از فرهیختگان در دیگر مرزهای جهانی برای حضور در کشورمان می‌شوند.

دوشنبه، بخارا، سمرقند، هرات، لاهور، بمبئی، قونیه و نجف اشرف، مقاصد سفیران فرهنگی ایران هستند و سفرنامه سفیران در قالب هفت مستند از سیطره ایران فرهنگی تصویر می‌شود.

سی دقیقه روایت از انتقال پیام نوروز، قصه‌های آن دیار در مواجه با فرهنگ سبز نوروزی و مناسک اجرای آن و آشنایی با آراء و عقاید اندیشمندان در توقف کوتاه سفیران، دستمایه ساخت این مستندها خواهد بود که در داخل کشور نیز با حضور در هفت شهر و دعوت از هفت شخصیت فرهنگی داخلی پیگیری می‌شود.

پخش این آثار از ۲۵ اسفندماه مصادف با آخرین پنج‌شنبه اولین سال قرن جدید آغاز می‌شود و پایان روایت چهاردهم، به میزبانی شبکه چهار در ویژه برنامه تحویل سال این شبکه از مدعوین پیوند می‌خورد و فرهیختگان داخلی و خارجی پای هفت سین ایرانی برنامه «پیشواز» که با اجرای مشترک سونیا پوریامین، محمدجعفر خسروی و ندا سپانلو روی آنتن می‌رود، خواهند نشست.

گفتنی است، ویژه برنامه تحویل سال به کارگردانی احمد درویش‌علی‌پور و تهیه‌کنندگی علی زارعان در گروه اجتماعی شبکه چهار تولید می‌شود و طراحی دکور برنامه برعهده پیمان قانع است.این ‌برنامه از اذان مغرب آخرین روز اسفندماه آغاز شده و تا آغازین دقایق سال ۱۴۰۲، مهمان نگاه بینندگان رسانه ملی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=8718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر