• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
در گفتگو با یکتا هنر مطرح شد؛

بنفشه محمدی: شاملو برایم الهام بخش است

  • کد خبر : 2327
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
بنفشه محمدی: شاملو برایم الهام بخش است
نمایشگاه آثار نقاشی و حجم بنفشه محمدی در گالری مورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار یکتاهنر در روزهای گذشته، بنفشه محمدی سویی یک نمایشگاه انفرادی از آثار نقاشی و مجسمه خود در گالری مورا برگزار کرد.

بنفشه محمدی نقاش و مجسمه‌ساز در مورد نحوه ورودش به عرصه هنر به خبرنگار یکتاهنر گفت: از کودکی به هنر علاقه نشان دادم. پدرم که از مدیران ارشد بانکی بود که خط نستعلیق را به خوبی می نوشت و این علاقه به هنر را در من نهادینه کرد. مادرم در ادامه راه، مشاور و حامی و مشوقم بود تا جایی که از کلاسهای خصوصی اساتید خوبی مانند هانیبال الخاص، پرویز تناولی و بسیاری دیگر بهره بردم و در دانشگاه هم شاگردی استادان خوب دیگری چون آقای نیکان پور، حافظ میر آفتابی و بسیاری دیگر تجربه کردم. در نهایت موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته تصویرسازی شدم.

این هنرمند افزود: تا به حال در نمایشگاه‌های گروهی متعددی در زمینه نقاشی، مجسمه، مدال و تصویرسازی در گالری های موزه صبا (۲بار)، ماه مهر (بیش از ۴بار)، الهه (۳بار)، باران، فروهر، سینا و …. شرکت داشته ام.
وی در مورد دلیلش برای انتخاب سبک آبستره به خبرنگار یکتاهنر گفت: دلیلم برای این انتخاب، احساساتی است که در این دوره و برهه زمانی در جهان و ایران، همه را در بر گرفته و یک حس مشترک در دنیا ایجاد کرده که به حال من نزدیک است. همین امر من را واداشت تا برای بیان احساساتم به کارهای آبستره رو بیاورم.

این هنرمند تصریح کرد: از سویی دیگر فلسفه رنگها و قرارگیری آنها در جوار هم، تکنیکی بوده که خودم در نظر داشتم؛ و البته در ساخت حجم ها و مجسمه های برنزی ایده هم نوایی با طبیعت بیشتر مد نظرم بوده است.
محمدی در پایان درباره الهام از شاملو در آثارش بیان کرد: مشخصاً این شاعر معاصر در پاره‌ای از موارد برایم الهام بخش است و از او ایده می‌گیرم.

بنفشه محمدی دارای مدرک کارشناسی ارشد تصویر سازی (گرافیک) از دانشگاه آزاد تهران مرکزی است. شرکت در نمایشگاه‌های گروهی آبرنگ سال۷۶ گالری بنفشه، ‌نمایشگاه گروهی نقاشی سال ۸۰ فرهنگسرای بهمن، نمایشگاه گروهی خانه دیوار نقاشی۱۳۸۰، همایش بین المللی طبیعت موزه صبا سال ۱۳۸۴، نمایشگاه مدال در مدرسه مدالیون لندن۱۳۸۶، شرکت درنمایشگاه گروهی مجسمه گروه ورق، نگارخانه الهه ۱۳۸۹، اولین نمایشگاه مدال ۱۳۸۹ نگارخانه ماه مهر، شرکت در نمایشگاه مجسمه همراه با هنرمند بزرگ پرویز تناولی گالری فروهر۱۳۹۰، نمایشگاه گروهی تصویرسازی محیط زیست گالری ژینوس۱۳۹۷، برگزیده مدال در بزرگداشت سهراب سپهری گالری ماه مهر ۱۳۹۷، نمایشگاه گروهی حجم و نقاشی گالری احسان ۱۳۹۷، نمایشگاه گروهی نقاشی نگارخانه احسان ۱۳۹۸، شرکت در سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۱۳۹۹ رشته مجسمه، نمایشگاه گروهی نقاشی گالری نگر ۱۴۰۰، شرکت در نمایشگاه گروهی مجسمه گالری باران، شرکت در نمایشگاه نقاشی گالری ابن سینا و نمایشگاه انفرادی مجسمه و نقاشی گالری مورا ۱۴۰۰ بخشی از رزومه این هنرمند تهرانی است.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=2327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر