• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

بازدید مدیرکل هنرهای تجسمی از نمایشگاه «نور هدی نور حسین(ع) است و بس»

  • کد خبر : 6984
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
بازدید مدیرکل هنرهای تجسمی از نمایشگاه «نور هدی نور حسین(ع) است و بس»
عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی باحضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه نقاشی‌ عبدالحمید قدیریان با عنوان «نور هدی نور حسین(ع) است و بس» بازدید کرد.

به گزارش یکتاهنر به نقل از واحد ارتباطات و رسانه مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این بازدید که روز گذشته صورت گرفت، عبدالرضا سهرابی آثار نمایش‌یافته در نمایشگاه «نور هدی نور حسین(ع) است و بس» را گیرا، پرمعنا، خلاقانه و متفاوت با دیگر آثار قدیریان دانست.

مدیرکل هنرهای تجسمی، خلاقیت و استفاده از تکنیک‌های بدیع نورپردازی در آثار قدیریان را متمایز توصیف کرد و با اشاره به آیه ۳۵ سوره مبارکه نور که خداوند در آن همه اهل‌بیت (ع) را نور واحد می‌داند، گفت: شاخصه اصلی و مشترک همه آثار استاد قدیریان اتصال انسان به نور آسمان و راه نجات بشریت امروز نیز اتصال به نور آسمان است.

وی تصریح کرد: وظیفه همه مدیران فرهنگی و هنری حمایت از عموم هنرمندان به‌ویژه هنرمندانی است که اندیشه‌های والای این‌چنینی را ترویج و منعکس می‌کنند و پای تعهدات دینی و انقلابی خود ایستاده‌اند. در پرتو تداوم چنین حمایت‌هایی می‌توان امیدوار بود که این قسم مضامین آسمانی در جای‌جای جامعه جاری و ساری شود. بدین‌ترتیب، مشکل اصلی بشریت امروز که جدایی از اتصال به نور آسمانی است مرتفع خواهد شد و شاهد تأثیرات مثبت آن در جامعه خواهیم بود.

سهرابی علاقه‌مند ساختن هرچه بیشتر مردم به‌ویژه جوانان و دانشجویان را برای بازدید از این قبیل نمایشگاه‌های هنری وظیفه اصلی عموم مدیران و سیاستگذاران حوزه فرهنگ و هنر توصیف و عنوان کرد: رسانه‌ای‌سازی، اطلاع‌رسانی دقیق و گسترده همراه با ساخت مستندهای گیرا و نیز برپایی این قسم نمایشگاه‌‌ها در نگارخانه‌های مرکز شهر ازجمله سازوکارهایی است که می‌تواند در این زمینه ثمربخش باشد.

مدیرکل هنرهای تجسمی در پایان این بازدید ضمن تأکید بر بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای حمایت از هنرمندان و آثار هنری به‌ویژه آثار تولید شده در راستای نشر معارف خاندان عصمت و طهارت (ع)، به بحث خرید آثار هنری توسط دستگاه‌ها و نهادها اشاره کرد و گفت: در سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در زمینه سیاستگذاری‎های دولت برای خرید آثار هنری خواهیم بود. اساسا یکی از اصلی‌ترین سیاست‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ویژه مرکز هنرهای تجسمی حمایت از هنرمندان و کمک به رونق جریان اقتصاد هنر  است و در این مسیر تاحد امکان برای تخصیص ۲ درصد از بودجه نهادها به خرید آثار هنری، تلاش خواهیم کرد.

ابوالفضل همراه رئیس فرهنگسرای نیاوران، سید مصطفی زراوندیان معاون هنری مرکز هنرهای تجسمی و سید عبدالله حاجی سیدحسن هنرمند رشته نقاشی‌خط ازجمله چهره‌هایی بودند که عبدالرضا سهرابی را در این بازدید همراهی کردند.

نمایشگاه انفرادی «نور هدی نور حسین (ع) است و بس» از ۱۷ دی تا ۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران میزبان عموم مخاطبان است. علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه هنری می‌توانند در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=6984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر