• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
2
سرپرست هنر و تجربه خبر داد؛

اکران اولین بسته فیلم کوتاه در «هنر و تجربه» تا پایان پاییز

  • کد خبر : 5591
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
اکران اولین بسته فیلم کوتاه در «هنر و تجربه» تا پایان پاییز
سرپرست گروه «هنر و تجربه» در حاشیه جشنوراه فیلم کوتاه تهران از برنامه‌های جدید «هنر و تجربه» و اکران یک بسته فیلم کوتاه در پاییز خبر داد.

محمد طیب سرپرست هنر و تجربه در حاشیه سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره سینمای کوتاه و اهمیت ژانر در آن گفت: اگرچه که جشنواره فیلم کوتاه تهران و دوره جدید انجمن سینمای جوانان ایران تمرکزی بر تنوع ژانر دارد اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که تقسیم‌بندی ژانر به آن شکل کلاسیکی که همه می‌دانیم در سینمای مدرن امروز تعاریف متفاوتی پیدا کرده‌ است شاید برخی افراد نیز مدعی شوند که ژانر از بین رفته است. من با این نگاه که شکل‌های تولید، فرم و موضوعات فیلم دارای تنوع باشد، بسیار موافقم. حال اگر اسم آن را ژانرهای مختلف یا ترکیب‌های هنرمندانه متفاوت بگذاریم، اتفاق ویژه‌ای است.

محمد طیب سرپرست هنر و تجربه توضیح داد: در حوزه فیلم کوتاه، فیلمسازانی که کار اول خود را قرار است بسازند و یا فیلمسازانی که به صورت تخصصی در حوزه فیلم کوتاه فعالیت دارند، می‌توانند به عنوان یک فیلمساز مولف حوزه‌های مختلف را در قالب‌های متفاوت تجربه کنند. این اتفاق موجب می‌شود که با یک فاصله زمانی تقریبا چهار ساله این رنگ آمیزی خود را در سینمای بلند نیز نشان ‌دهد. امروز آثار سینمای ایران را به راحتی می‌توانیم در دو یا سه حوزه دسته‌بندی‌ کنیم که تعدادشان بسیار کم و محدود است، بنابراین این رویکرد جشنواره و انجمن سینمای جوانان ایران که قرار است تمرکزش بر تولید آثاری با موضوعات مختلف در قالب‌های متفاوت باشد، اتفاق بسیار خوبی است چراکه در بلند مدت استعدادهای جدید و لحن، کلام و ذائقه جدیدی را به سینمای کوتاه تزریق می‌کند و این اتفاق برای سینمای ایران بسیار مطلوب است.

طیب درباره عملکرد گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حوزه فیلم کوتاه عنوان کرد: شاید در شکل اکران‌ها، جدول‌بندی‌ها، تنوع سالن‌های سینما تغییراتی رخ داده باشد اما هنر و تجربه در نوع عرضه فیلم‌ها فرقی نکرده است. باید بگویم همین الان یک بسته فیلم کوتاه برای اکران آماده کرده‌ایم که به زودی و تا پایان پاییز اکران می‌شود.

محمد طیب سرپرست هنر و تجربه در پایان گفت: ما در گروه سینمایی «هنر و تجربه» برای سلیقه‌های مختلف و تولیداتی که یک فکر و یک ایده قابل دفاع پشت آن وجود دارد، فرصت نمایش فراهم ‌می‌کنیم. در «هنر و تجربه» علاوه بر بسته‌های فیلم کوتاه و مستند قرار است اکران بسته‌های پویانمایی هم داشته باشیم که اتفاق جدیدی برای هنر و تجربه محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=5591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر