• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
در جمع خبرنگارن مطرح شد؛

اظهارات سالاری درباره تحریم‌کنندگان جشنواره‌های موسیقی و تجسمی فجر

  • کد خبر : 7228
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۳۶
اظهارات سالاری درباره تحریم‌کنندگان جشنواره‌های موسیقی و تجسمی فجر
محمود سالاری معتقد است آنقدر فضای کشور ما فضای باز و مورد توجهی است که اگر کسی دوست داشت در جشنواره شرکت می‌کند و اگر دوست نداشت شرکت نمی‌کند اما مشکل آنجاست که عده‌ای به بقیه هنرمندان می‌گویند شرکت نکنند یا اینکه چرا شرکت می‌کنید و همین‌ها هستند که ادعای آزادی دارند!

به گزارش خبرنگار تجسمی یکتاهنر، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران درباره مهمترین انتظارش از جشنواره تجسمی فجر به خبرنگاران گفت: اگر بگویم فراتر از انتظارم و به عنوان یک دانش آموز هنر این مجموعه آثار را دیدم، شاید بگویید مبالغه می‌کنم اما حقیقتاً در همراهی اساتیدی که آثار را دیدیم، همگی اذعان داشتند که تعداد و کیفیت آثار بیش از انتظار ما بوده است. حتی اساتید داوری نیز می‌گفتند که در داوری دچار مشکل و چالش انتخاب شده‌اند.

وی درباره بازنگری در ارتباط بین جشنواره و دانشگاه نیز بیان کرد: امسال شخصاً با چند دانشگاه وارد مذاکره شدم و ارتباط خوبی برگزار کردیم. از طرفی شورای عالی هنر نیز که مدتی است با حضور اساتید برجسته دانشگاه‌های هنری تشکیل شده است و من مطمئنم حضور دانشگاهیان را در جشنواره تجسمی فجر آینده بیش از امسال خواهد بود اما همین امسال نیز مدیرکل تجسمی و دبیر پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر با دانشگاه‌های مهم هنری ارتباط گرفتیم و از حضور آنها بهره بردیم.

سالاری در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره رویکرد معاونت هنری نسبت به تحریم‌کنندگان جشنواره‌های موسیقی و تجسمی فجر گفت: الحمدلله آنقدر فضای کشور ما فضای باز و مورد توجهی است که اگر کسی دوست داشت در جشنواره شرکت می‌کند و اگر دوست نداشت شرکت نمی‌کند اما مشکل آنجاست که عده‌ای به بقیه هنرمندان می‌گویند شرکت نکنند یا اینکه چرا شرکت می‌کنید! و همین‌ها هستند که ادعای آزادی دارند. این مزاحمت برای دیگران ایجاد کردن و شعار آزادی دادن، کاملاً با هم در منافات است. خداراشکر آغوش‌مان برای انواع و اقسام نگاه‌ها در هنر باز است اما هنر از دیدگاه متعالی و نه هنر منحرف فقط تکنیکال و تکنیک‌زده.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اجرایی شدن سیاست‌های جشنواره تجسمی فجر بیان کرد: من واقعاً از همه همکارانم در مرکز هنرهای تجسمی به ویژه آقای سهرابی مدیرکل تجسمی و آقای میرهاشمی دبیرکل جشنواره تشکر می‌کنم، چراکه در شرایطی که بدخواهان تلاش می‌کردند کشور را سرافکنده کنند، اینها ققنوس‌وار سربرآوردند و کاری مهم را رقم زدند که هم مایه سرافرازی مملکت و هم مایه سرافکندگی بدخواهان است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره پیش‌بینی‌اش برای جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: همین امیدی که در جشنواره تجسمی فجر و تئاتر فجر دارم، مطمئنم در موسیقی فجر نیز چنین روی خواهد داد و هنرمندان ما موجب سربلندی ما و سرافکندگی دشمنان خواهند شد.

سالاری در پایان درباره حمایت از هنرمندان حاضر در جشنواره تجسمی و خرید آثار هنری از آنها نیز بیان کرد: هر سال چنین برنامه‌هایی گذاشته می‌شود و تعدادی از آثار را خریداری و هنرمندان را مورد حمایت قرار می‌دهیم اما قبول کنید بودجه و بضاعت ما اینقدر نیست که بتوانیم همه اینها را خریداری کنیم. در این زمینه باید شهرداری و دیگر ارگان‌ها نیز ورود کنند و حمایت کنند، برای مثال برخی آثار حجم ارائه شده در جشنواره تجسمی فجر واقعاً ظرفیت نمایش شهری دارند و شهرداری می‌تواند این آثار را در ابعاد بزرگتر سفارش دهند تا به عنوان نمادهای شهری استفاده شوند.همچنین وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌های ما می‌توانند آثار خوشنویسی، نگارگری و نقاشی را خریداری کنند و به عنوان میراث هنری ایران در اختیار داشته باشند و به معرض دید جهانی بگذارند اما متاسفانه این نگاه وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=7228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر