• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1
حاشیه‌های روز اول «فجر چهلم» در برج میلاد؛

از فرش فیروزه‌ای تا حضور ناشناس‌ها و جولان اُمیکرون در «فجر»

  • کد خبر : 2404
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۴۲
از فرش فیروزه‌ای تا حضور ناشناس‌ها و جولان اُمیکرون در «فجر»
اولین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد در حالی برگزار شد که ازدحام جمعیت در سالن نمایش فیلم‌ها و همچنین در سالن نشست خبری به قدری زیاد بود که پیش‌بینی اوج اُمیکرون در «فجر» را می‌دهد.

به گزارش خبرنگار یکتا هنر، اولین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی در خانه جشنواره یا برج میلاد برگزار شد که در همان سانس اول که «بیرو» روی پرده رفت، ازدحام بسیاری در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد را شاهد بودیم. در میان این افراد برخی چهره‌هایی که تاکنون آن‌ها را در رسانه ندیده بودیم، دیدیم.

در حالی که جشنواره فیلم فجر روتین‌های خاص خودش را دارد، زرق و برق‌های جشنواره به نوعی کم شده است اما باز هم بازار عکاسی از سلبریتی‌ها و ستاره‌های سینمایی داغ است.

نشست‌های خبری دو فیلم «بیرو» و «مرد بازنده» با توجه به اوج گیری سویه امیکرون، بسیار شلوغ بود و اعتراض‌هایی نیز از سوی برخی خبرنگاران و عکاسان برای کم بودن فضای سالن سعدی برج میلاد صورت گرفت که در نهایت سبب شد تعدادی از عکاسان خبرگزاری‌ها به نشانه اعتراض، سالن را ترک کنند.

این در حالی است که اگر تجربه موفق سال گذشته جشنواره فجر و برگزاری نشست‌های خبری در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد، اعمال می‌شد شاید هم نسبت به سلامتی خود و همکاران‌مان اطمینان بیشتری داشتیم و هم فضای کافی برای عکاسان خبری فراهم می‌شد.

جواد عزتی بازیگر فیلم «مرد بازنده» پس از این اعتراض و اتفاقات مبتلابه آن، خطاب به همه حاضران برای آرام کردن فضا گفت: تمامی خبرنگارها و عکاس‌ها حق دارند که در فضایی مسالمت آمیز و بدون بحث، خبر تهیه و عکاسی کنند.

همانطور که انتظار می‌رفت نشست خبری «مرد بازنده» شلوغ‌تر، پر سروصداتر و پرتنش تر از «بیرو» بود و شاید بتوان این موضوع را به اظهارنظر جنجالی مرتضی علی عباس میرزایی نسبت به عملکرد خبرنگاران و منتقدان و چهره نبودن بازیگران فیلم «بیرو» مرتبط دانست.

نکته مهم دیگری که باز هم به عنوان خبرنگار با آن مواجه شدیم، تداخل نشست خبری فیلم قبلی با اکران فیلم سانس بعدی بود! که سال‌های سال با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و تاکنون نشده که این معضل رفع شود. حل این مشکل برای خبرنگاران از این جهت مهم است که آنها باید خبر و گزارش خود را از نشست خبری فیلم قبلی مخابره کنند و همین موضوع سبب می‌شود وقتی وارد سالن نمایش فیلم می‌شوند، دیگر صندلی خالی پیدا نکنند و در حین فیلم دیدن نیز به کار مخابره خبرشان بپردازند. از طرف دیگر هنوز سیستم‌های مخصوص خبرنگاران که معمولا در محوطه پشتی مرکز همایش‌ها تعبیه شده‌اند، آماده نبود.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=2404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر