• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
حواشی روز ششم جشنواره فیلم فجر درپردیس ملت؛

از راه اندازی بازار فیلم بدون اعلام فیلم‌ها تا اکران «شهر خاموش» در سکوت خبری

  • کد خبر : 7512
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
از راه اندازی بازار فیلم بدون اعلام فیلم‌ها تا اکران «شهر خاموش» در سکوت خبری
روز ششم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه با نمایشی از «شهر خاموش» احمد بهرامی آغاز شد که البته تعداد کمی به دلیل اعلام دیرهنگام از زمان اکران آن مطلع شده بودند.

یکتاهنر – جشنواره فیلم فجر: روز ششم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در حالی به پایان رسید که هنوز خبری از اعلام زمان به موقع اکران فیلم‌های بخش بین الملل نشده است و در حالی در روز دوشنبه ساعت ۱۵، فیلم سینمایی «شهر خاموش» ساخته احمد بهرامی روی پرده رفت که اکثر اهالی رسانه و منتقدان از اکران آن اطلاعی نداشتند و در واقع تماشای آن را از دست دادند. این فیلم در کنار فیلم سینمایی«هارهو» به کارگردانی بویان خیشیگ محصول کشور چین ساعت ۱۷:۳۰، فیلم سینمایی «اقبال » موحدین مظفر محصول کشور تاجیکستان ساعت ۲۰ در سالن ۳ پردیس ملت روی پرده رفتند.

راه اندازی بازار فیلم بدون اعلام فیلم‌ها

در این روز همچنین، اکران فیلم‌های بخش بازار چهل ‌و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در خانه جشنواره یعنی برج میلاد آغاز شد و جالب اینجاست که اسامی فیلم‌های ین بخش نیز اعلام نشده است!

البته انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌های کوتاه بخش بازار خود را اعلام کرده است. انجمن سینمای جوانان ایران در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، ۵ فیلم کوتاه «اندروا»، «وضعیت اورژانسی»، «دوآل‌پا»، «خنده بی‌دلیل گوزن‌ها» و «کبود» از تولیدات خود را برای عرضه و فروش در بازار ارائه می‌کند.

اهالی فیلم کوتاه از سراسر دنیا در این بخش حضور دارند تا بتوانند با سرمایه گذاران و نمایندگان جشنواره‌های مختلف خارجی و شرکت‌های بین‌المللی ارتباط برقرار کرده و برای فروش یا حضور آثارشان در جشنواره‌های بین‌المللی رایزنی‌های لازم را به عمل آورند.

فیلم‌های این بخش از جشنواره برای مهمانان خارجی، پخش‌کننده‌های بین‌المللی، مدیران جشنواره‌ها و خریداران اکران می‌شوند و فرصتی برای عرضه جهانی پیدا می‌کنند.

غرفه‌های بازار چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فجر در لابی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران مستقر هستند و قرار است از امروز ۱۷ بهمن‌ ماه تا ۲۱ بهمن‌ ماه ۱۴۰۱ میزبان مهمانان خود در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فجر باشند.

شیطنتی برای نامه علی نصیریان به دبیر جشنواره

در روز ششم، فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» به کارگردانی فرشاد گل سفیدی روی پرده رفت که روایتی عاشقانه از دو زوج کهنسال با بازی علی نصیریان بود. علی نصیریان پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون حضور نداشت اما فرشاد گل سفیدی در این نشست، با اشاره به اینکه شاید این آخرین فیلم علی نصیریان باشد، در عین حال گفت که نامه این بازیگر به دبیر جشنواره با یک شیطنت، به نامه انصراف تبدیل شده است!

وی همچنین بیان کرد: آقای نصیریان دوست داشتند که الآن اینجا باشند ولی بخاطر شرایط جسمی و کهولت سن این امکان را نداشتند. البته نامه‌ای را به همین دلیل به دبیر جشنواره فرستادند ولی نامه با شیطنت به دست کسی غیر از دبیر رسید. ایشان فقط به دلیل خستگی و کهولت سن نتوانستند بیایند و آن نامه را نوشتند. امیدوارم با توجه به بازی خوبشان سیمرغ این بازیگر از دست نرود.

در این نشست کمالی‌پور تهیه‌کننده فیلم حضور نداشت و کارگردان تاکید کرد که این عدم حضور، که البته من توقع داشتم، می‌آمدند، به تحریم جشنواره ربطی ندارد بلکه به این دلیل است که تهیه‌کننده سر فیلمبرداری فیلم دیگری است.

جای تهیه کننده و کارگردان تغییر کرد!

در بخشی دیگر از این نشست در یک ارتباط تلفنی، تهیه‌کننده فیلم، نامه‌ای را که بابت عدم حضورش در جلسه مطبوعاتی به دبیرخانه فرستاده بود خواند: «به عنوان تهیه‌کننده بر خود واجب می‌دانم به دلیل حضور در پروژه‌ای مستمر در خارج از تهران، از اصحاب رسانه عذرخواهی کنم وگرنه چه کسی است که نداند حضور در جشنواره فیلم فجر فرصتی است که نباید آن را از دست داد و برخلاف دوستانی فکر می‌کنم که زمانی برای سیمرغ اشک ریختند و از نداشتن آن غمگین شدند و حالا به آن سیمرغ انگ دولتی می‌زنند، انگار نه انگار که این دوستان گرامی زمانی برای همین سیمرغ تلاش کردند.

لطفاً بگذارید همین یک سیمرغ برای سینما بماند و برای نظر دیگران هم احترام قائل شوید و سینما را سیاسی نکنید. فیلم «هفت بهار نارنج» بیش از هر کس مدیون آقای نصیریان و کارگردانش است.»

علیرضا صمدی کارگردان فیلم «روایت ناتمام سیما» نیز پس از اکران فیلمش در سینمای رسانه و در نشست خبری، با اشاره به اینکه فیلمش تحت تاثیر برخی روایتگری ها و حاشیه ها در فضای مجازی بوده است گفت: من هیچ ادعایی در سینما ندارم و همین که مخاطب سالن را ترک نکند، کار بزرگی کرده‌ام.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=7512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر