• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
حواشی روز پنجم جشنواره فیلم فجر درپردیس ملت؛

از اعلام دقیقه‌نودی فیلم‌های بین‌الملل تا سوالات غیرکارشناسانه در نشست‌ها

  • کد خبر : 7475
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
از اعلام دقیقه‌نودی فیلم‌های بین‌الملل تا سوالات غیرکارشناسانه در نشست‌ها
روز چهارم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه، روزی نسبتاً آرام بود و تماشای دو فیلم با نمره قبولی خوب از دو کارگردان فیلم اولی این آرامش را دوچندان کرد. همچنین حضور ابوالفضل پورعرب بازیگر سینما و تلویزیون نیز رنگی دیگر به سینمای رسانه داد.

یکتاهنر – جشنواره فیلم فجر: روز پنجم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در حالی به پایان رسید که فیلم‌های «بعد از رفتن» و «کت چرمی» به نمایش درآمد که به مذاق برخی خوش آمد و به مذاق برخی هم خوش نیامد. البته درست است که در سینما سلیقه مخاطب نکته مهمی است اما سلیقه منتقد و کارشناس سینمایی قاعدتاً چند پله از مخاطب عادی سینما بالاتر است و اگر نباشد جزء تاسف نمی‌توان چیزی گفت! همچنان که در نشست‌های خبری فیلم‌ها شاهد پرسش‌هایی از جنس نه کارشناسانه بلکه غرض‌ورزانه و شاید از جنس ناآشنایی با سینما، هستیم و این واقعا تاسف آور است و این رویه نباید به سینمای رسانه تعلق داشته باشد.

اعلام دقیقه‌نودی! برنامه نمایش فیلم های بین الملل در سینمای رسانه

در این روز همچنین به صورت اعلام دقیقه‌نودی! برنامه اولین نمایش فیلم های بخش بین الملل در سینمای رسانه برای روز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه اعلام شد. بر این اساس، فیلم «زمستان درون» به کارگردانی امیربشیر محصول مشترک کشورهای (هند، فرانسه و قطر) ، فیلم سینمایی «ماه کامل» به کارگردانی آمار سایخان محصول کشور (مغولستان) و فیلم سینمایی حکیم به کارگردانی بسیل الخطیب محصول کشور (سوریه ) به نمایش درآمد.

بر اساس اعلام، قرار است برنامه نمایش فیلم های بخش بین الملل به صورت روزانه اعلام شود.

حضور بیش از ۸۳ هزار نفر در سینماهای مردمی

اولین آمار رسمی مخاطبان فجر ۴۱ نیز در این روز اعلام شد که بر این اساس، محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای مردمی جشنواره بین المللی فیلم فجر اولین آمار رسمی فروش بلیت سینماهای مردمی این دوره از جشنواره را اعلام کرد.

در چهار روز اول جشنواره بیش از ۸۳ هزار نفر در سینماهای مردمی به تماشای فیلم های این دوره از جشنواره نشستند که در این میان سینماهای کوروش، زندگی، فرهنگ، آزادی و پردیس سینما شهر قرچک بیشترین میزان استقبال مردمی را داشتند.

یادداشتی از رئیس سازمان سینمایی برای پیشکسوت سینما

در این روز همچنین، رئیس سازمان سینمایی کشور به مناسبت سالروز تولد استاد علی نصیریان طی یادداشتی ضمن تبریک تولد وی برای این استاد پیشکسوت حوزه فرهنگ و هنر آرزوی سلامتی و بهبودی کرد.

نشست خبری دو فیلم اولی با چالش نبود بازیگران!

در نشست خبری فیلم سینمایی «بعد از رفتن» که فیلمی خوش ساخت از لحاظ ساختار کارگردانی و فیلمبرداری و تدوین جذاب بود و از همه مهمتر فیلمی که با تاکید بر موضوع اهمیت خانواده ساخته شده است، محمد برادران مدیر جلوه های ویژه با انتقاد از وضعیت جلوه های ویژه در چند سال گذشته در سینمای ایران گفت: در این چند سال جلوه های ویژه به دستمالی تبدیل شده بود که نواقص کار را تمیز کند در حالیکه ویژوال باید چیزی به فیلم اضافه کند. به همین دلیل در همه پروژه ها می گفتم اهل کار کثیف نیستم. فرار است جلوه های ویژه به فیلمنامه کمک کند نه اینکه در خدمت جیب تهیه کننده باشد.

رضا نجاتی کارگردان این فیلم نیز که اولین تجربه فیلم بلند داستانی خود را پشت سر گذاشته است، بیان کرد که قصدش ساختن فیلمی شریف بوده که از جریان حال سینمای ایران به دور باشد.

یکی از سوالاتی که اکثرا در نشست‌های خبری پرسیده می‌شود، درباره حضور نیافتن بازیگران فیلم‌ها در سینمای رسانه و نشست‌های خبری است که تهیه‌کننده‌های فیلم‌ها نیز به فراخور پاسخی به این سوال می‌دهند. کامران حجازی تهیه کننده «کت چرمی» در این مورد گفت: «اتفاقی اخیرا رخ داده که خوشایند نیست باید تلاش کنیم با خط کشی بین مردم و بازیگران باعث انشقاق نشویم‌؛ ما تیم پربازیگری داشتیم و علاوه بر این همه ما به دموکراسی معتقدیم. علاوه بر اینها بازیگران ما سر پروژه های دیگری هم بوده‌اند و با همه این احوالات بوده است که بازیگران تصمیم گرفته اند که بیایند یا نیایند‌. بازیگران پروژه ما و همه کارها به سینما کمک کرده اند‌ آنها باعث شدند ما فیلم بسازیم و به نظرم بین مردم و بازیگران خط کشی نکنیم.»

محمود بابایی تهیه کننده «بعد از رفتن» نیز درباره حضور بازیگران در فیلم آن هم در زمان اعلام تحریم‌ها در سینما و حضور پیدا نکردن آن‌ها در نشست خبری بیان کرد: این یک اشل کوچک از دموکراسی است هرکسی دوست دارد در نشست شرکت می‌کند. اتفاقاً این فیلم را در همان ایام التهابات ساختیم. یکی از چالش‌های ما این بود که آیا در این دوره از التهابات باید فیلم بسازیم؟ و من می‌گفتم باید ساخته شود. چرا که کار فرهنگی تعطیلی ندارد.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=7475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر