• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

واکنش معاون حقوقی ارشاد به لغو کنسرت سیروان در اهواز

  • کد خبر : 4001
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۶:۲۴
واکنش معاون حقوقی ارشاد به لغو کنسرت سیروان در اهواز
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حواشی لغو یک کنسرت در اهواز توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش یکتا هنر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد، سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حواشی لغو یک کنسرت در اهواز گفت: در مسئله لغو کنسرت‌ها از سوی برخی دستگاه‌ها، صدور مجوز کنسرت مبتنی بر قانون و با در نظر گرفتن ملاحظات و موافقت کلیه دستگاه‌های ذیربط صورت می‌گیرد و ادارات کل ارشاد اسلامی استان‌ها مجوز را پس از اخذ موافقت سایر دستگاه‌های مربوطه صادر می‌کنند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: در برگزاری کنسرت‌ها رعایت کلیه شئونات اسلامی و قانونی از ملزومات صدور مجوز بوده و حتی ملاحظات محلی ازجمله در نظر گرفتن مکان برگزاری کنسرت از نظر ترافیک و سایر مسایل مشابه که از سوی سایر دستگاه‌های مرتبط بررسی و قبل از صدور مجوز اعلام نظر می‌گردد در صدور مجوز لحاظ می‌شود. لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه قبل از صدور مجوز ملاحظات خود را مد نظر گرفته و سپس اعلام موافقت نمایند.

سید محمد هاشمی در ادامه با اشاره به روند برگزاری کنسرت اخیر در شهر اهواز تاکید کرد: در مورد برگزاری کنسرت در شهر اهواز نیز روند مذکور قانونی طی شده و در صورت بروز مسائل جدید انتظار می‌رود کلیه دستگاه‌ها ضمن هماهنگی، به صورت شفاف موضوع را با مردم در میان بگذارند.

معاون حقوقی و امور استان‌های وزیر ارشاد ادامه داد: با توجه به ملاحظه شورای تامین استان مبنی بر تغییر محل برگزاری کنسرت، در صورت آمادگی و امکان برگزارکننده کنسرت در محل جدید و همچنین تغییر نظر و اعلام موافقت نهادهای ذیربط، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی کامل را برای همکاری و مشارکت دارد.

سید محمد هاشمی در پایان افزود: همانطور که قبلاً اعلام کرده‌ایم، رعایت شئونات اسلامی و قانونی خط قرمز تصمیم گیران در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است لذا انتظار می‌رود زمانی که مجوزی مبتنی بر قانون صادر می‌شود، همه نهادها از آن حمایت کنند و به نشاط اجتماعی و عدم تضییع حقوق عمومی توجه داشته باشند.

بر این اساس، روز ۲۹ تیرم تصاویر و ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر شد که از اختلال در برگزاری کنسرت سیروان خسروی در اهواز خبر می‌داد. مجوزِ اجرای کنسرت، از سوی ارشاد خوزستان صادر شده بود، پس اولین کنسرت پس از رایزنی‌ها به روی صحنه رفت اما در ادامه سیروان خسروی پُستی در حساب رسمی خود در اینستاگرام منتشر کرد که خبر از لغو دو اجرای شب‌های ۳۰ و ۳۱ تیر می‌داد.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=4001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش علیرضا قربانی فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر