• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

شاپین آبرامیان: «آموزش» در انجمن دانشگاهیان ارامنه ایران مهمترین رکن است

  • کد خبر : 2882
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۴۱
شاپین آبرامیان: «آموزش» در انجمن دانشگاهیان ارامنه ایران مهمترین رکن است
شاپین آبرامیان عضو هیات مدیره انجمن دانشگاهیان ارامنه ایران درباره برنامه‌های اموزشی و هنری این انجمن توضیحاتی ارائه کرد و «آموزش» را مهمترین رکن فعالیت‌های این انجمن برشمرد.

به گزارش خبرنگار یکتا هنر، انجمن دانشگاهیان ارمنی ایران که بیش از هفتاد سال از تاسیسش می‌گذرد، در آذرماه ۱۳۲۲ به همت گروهی از دانشجویان و دانش آموختگان ارمنی دانشگاه‌ها پایه گذاری شد. وجه مشترک آنها، نه رشته تحصیلی که دانشگاهی بودن آنها و هدف مشترک‌شان خدمت به جامعه بود. در واقع، به موجب اساسنامه این انجمن، تمامی دانشگاهیان ارمنی اعم از دانشجو و دانش آموخته سالمند و جوان، تحصیلکرده در خارج یا داخل کشور، در شرایط مساوی می‌توانستند به عضویت انجمن درآیند. این اصل از اساسنامه، در ویرایش دوره‌های بعدی هیات مدیره نیز بدون تغییر مانده است. شعار این انجمن نیز، «ما با یاد دادن می‌آموزیم» است.

از مهمترین فعالیت‌های این انجمن فراگیر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری برنامه‌ها و سخنرانی‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی و هنری است. در ادامه گفت‌وگویی با یکی از اعضای هیات مدیره این انجمن که در دوره‌های گذشته نیز ریاست این هیات مدیره را عهده‌دار بوده است، انجام دادیم تا با فعالیت‌های فرهنگی و هنری ارامنه دانشگاهی بیشتر آشنا شویم.

شاپین آبرامیان عضو هیات مدیره انجمن دانشگاهیان ارامنه ایران در گفتگو با خبرنگار یکتا هنر درباره شکل‌گیری این انجمن تاریخچه‌ای کوتاه ارائه و بیان کرد: انجمن دانشگاهیان ارامنه ایران، در سال ۱۳۴۳ توسط یکسری دانشجویان رشته پزشکی و تجربی در تهران تاسیس شد که آن زمان با هدف اطلاع رسانی به دانشجویان و قشر دانشگاهی و همچنین خدمت رسانی بهداشتی و درمانی به هموطنان در اقصی نقاط ایران راه‌اندازی شد. در آن سال‌ها و بعد از جنگ جهانی دوم و سپری شدن آسیب‌های ناشی از بیماری و جنگ، در انجمن به اقدامات فرهنگی هنری، آموزشی و ورزشی روی آوردند.

وی درباره فعالیت‌های هنری و آموزشی این انجمن گفت: فعالیت‌های هنری در انجمن مرتبط با رشته موسیقی است از جمله گروه‌های آوازی و کر که از قدیم تا الان فعال بوده است. البته دو سال است که به دلیل مواجهه با بیماری کرونا، آموزش‌ها بر بستر فضای مجازی ارائه می‌شود. همچنین ساختمان مرکزی انجمن دانشگاهیان ارامنه ایران در مرکز شهر تهران با فضایی بالغ بر ۳۴۰۰ مترمربع واقع است و فعالیت‌های حضوری آموزشی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کند. لازم است تاکید کنم فعالیت‌های اجتماعی انجمن به صورت فعالیت‌های مشترک قابلیت تعریف با ارگان‌های دولتی و خصوصی است و برای تحقق این موضوع اعلام آمادگی می‌کنیم.

آبرامیان به حدود هزار و ۳۵۰ نفر عضو انجمن دانشگاهیان ارامنه ایران اشاره کرد و افزود: این اعضا به صورت فعال و هفتگی، حدود ۳۰۰ نفر را در برنامه‌های انجمن پذیرا هستیم. نکته مهم این است که یکسری کلاس‌های آموزشی انجمن دانشگاهیان ارامنه ایران مختص به اعضای انجمن نیست، یعنی هر شخصی می‌تواند ثبت نام و استفاده کند و همچنین یکسری برنامه‌های ورزشی نیز به همین منوال است.

وی در پاسخ به اینکه آیا آموزش‌های هنری ارائه شده در انجمن دانشگاهیان ارامنه ایران به منظور ایجاد بازار کار برای هنرجوها نیز به کار گرفته می‌شود یا خیر، گفت: انجمن یک گروه آوازی دارد که بخشی از آن اختصاص به استعدادیابی در مدارس ارامنه دارد؛ از طریق مسابقات، افراد مستعد وارد گروه‌هایی می‌شوند که وقتی به سطوح بالاتر می‌رسند به مراحل بالاتر و در نهایت به گروه آوازی اصلی انجمن وارد می‌شوند. هدف از شرکت در کلاس‌های آموزشی هنری فقط آموزش هنر نیست بلکه معمولاً برنامه‌های مختلف در شاخه‌های دیگر هنری نیز به آنها آموزش داده می‌شود و به اجرای آنها می‌پردازند. بنابراین هنرجوها نه تنها آموزش می‌بینند بلکه به ارائه کار خود می‌پردازند و بعدها نیز در گروه‌های رسمی هنری نیز حضور خواهند داشت.

این عضو هیات مدیره انجمن دانشگاهیان ارامنه ایران بیان کرد: گروه‌های حرکات موزون کلاسیک نیز جزء برنامه‌های هنری و آموزشی محسوب می‌شود که در انجمن کلاس‌های آنها برگزار می‌شود. هنرجوهای این دوره‌ها نیز تمرین‌های خودشان را دارند تا در نهایت در برنامه‌های مختص ارامنه از جمله المپیک سالانه ارامنه یا رویدادهای جمعی انجمن‌ها به ارائه هنر خود می‌پردازند. همچنین اگر به حضور هنرجوهای انجمن در جای دیگری غیر از فعالیت‌های جمعی مرتبط با انجمن، نیاز شد حتما به صورت اشتراکی حضور خواهند داشت.

آبرامیان در پایان تاکید کرد: بنابراین آموزش در انجمن دانشگاهیان ارامنه ایران یکی از مهمترین موارد است و مبتنی بر اصول انجام می‌شود تا بتوانیم در آینده این نیروهای آموزش دیده جذب کنیم.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=2882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش علیرضا قربانی فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر