• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
امیرمهدی حکیمی در گفتگو با یکتاهنر؛

آشتی جامعه با مستند امتیاز جشنواره «سینماحقیقت» است

  • کد خبر : 1413
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
آشتی جامعه با مستند امتیاز جشنواره «سینماحقیقت» است
عضو هیات انتخاب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» معتقد است شیوع ویروس کرونا در تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این دوره جشنواره تاثیر داشته است.

امیرمهدی حکیمی عضو هیات انتخاب بخش «نیمه بلند» پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در گفتگو با خبرنگار یکتاهنر درباره تاثیر جشنواره «سینماحقیقت» بر سینمای مستند گفت: جشنواره «سینماحقیقت» در سال‌های گذشته، مشوق خوبی برای فیلمسازان بود و بر کیفیت آثار مستند تاثیر ویژه داشته است، از طرف دیگر این جشنواره توانسته است سینمای مستند را به بخش اعظمی از مخاطبان معرفی کند، به طور کلی آشتی دادن جامعه با فضای مستندسازی به عنوان امتیاز مهم جشنواره «سینماحقیقت» شناخته می‌شود.

او درباره تاثیر برگزاری آنلاین جشنواره «سینماحقیقت» بر مخاطبان سینمای مستند عنوان کرد: در شرایط کنونی همه چیز به صورت آنلاین درآمده است و دیدن آثار جشنواره در سالن‌های سینما به طور گسترده امکان‌پذیر نیست. اکران آنلاین جشنواره «سینماحقیقت» مخاطبان گسترده‌ای را به دنیای مستند اضافه کرده است که اتفاق بزرگی به حساب می‌آید، حتی شاید در دوره‌هایی از جشنواره که امکان برگزاری حضوری در آن وجود دارد، بتوان از بستر آنلاین استفاده کرد تا مخاطبانی که امکان حضور ندارند از آن بهره ببرند.

حکیمی درباره چالش‌های هیات انتخاب پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: انتخاب در جشنواره‌ها کار سختی‌ست، تولیدکنندگان برای تولید آثار خود زحماتی کشیده و دوست دارند فیلم‌شان در جشنواره به نمایش درآید. تمام تلاش‌مان این بود که بهترین آثار را از منظرهای مختلف بررسی و آن‌ها را به عنوان فیلم‌های حاضر در جشنواره انتخاب کنیم، طبیعتا بسیاری از فیلم‌ها به مسابقه راه نمی‌یابند که امری طبیعی در همه جشنواره‌هاست.

کارگردان مستند «مهدی که به دنیا آمد» درباره نگرش خود نسبت به پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» تصریح کرد: پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» دچار اتفاقاتی در ساخت آثار مستند شده است که ناشی از شرایط موجود فیلمسازی در جامعه ماست، امیدوارم اتفاق مثبتی در جشنواره امسال افتد و کارهای خوبی به نمایش درآیند. به نظر می‌رسد تعداد آثار این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» نسبت به دوره‌های پیشین کم شده که تحت‌تاثیر شیوع ویروس کرونا بوده است.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینمای مستند ایران «سینماحقیقت» از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=1413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش علیرضا قربانی فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر