• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
در نشست خبری مطرح شد؛

جشنواره فیلم رشد در ۵۲ دوره چقدر رشد داشته؟/ اضافه شدن فیلمنامه و وب‌سری

  • کد خبر : 5956
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
جشنواره فیلم رشد در ۵۲ دوره چقدر رشد داشته؟/ اضافه شدن فیلمنامه و وب‌سری
جزییاتی از پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در نشست خبری با حضور دبیر و رییس شورای سیاستگذرای این جشنواره تشریح شد.

به گزارش خبرنگار یکتا هنر، نشست خبری و رونمایی پوستر پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد صبح دوشنبه ۲۳ آبان ماه در مدرسه البرز برگزار شد.

حجت‌الاسلام لطیفی رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم رشد، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مرکز آموزشی و پژوهش برنامه‌ریزی در ابتدای نشست خبری گفت: مدرسه البرز نماد است و جشنواره رشد نیز یک نماد برای آموزش و پرورش است و فارغ از جنبه تاریخی‌اش، پیامی که می‌دهد علیرغم همه فراز و فرودها، آموزش و پرورش همیشه در حال رشد بوده است و جشنواره رشد نیز به جهت قدمت بالایی که دارد می‌تواتد هم‌افزایی حدی با این نماد آموزشی کشور داشته باشد.

* «مدرسه هویت‌ساز» شعار جشنواره پنجاه و دوم

وی بیان کرد: شعار جشنواره مدرسه هویت‌ساز است و تمرکز و بنای‌مان را بر این گذاشتیم که مدرسه را مدنظر قرار دهیم. سعی کردیم روی برخی محورها که اولویت‌هایی برایشان در نظر داریم، تمرکز کنیم.

  • اهدای نشان ایثار و از خودگذشتگی به نام شهید لندی

حجت‌الاسلام لطیفی رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم رشد در ادامه به موضوعات و رویکردهای جشنواره اشاره کرد و افزود: علاوه بر رویکرد مدرسه هویت‌ساز، نشان ویژه ایثار و از خودگذشتگی و یادبود شهید علی لندی؛ که شخصیت گمنام ما در آموزش و پرورش بود، اهدا خواهد شد. همچنین مدرسه به مثابه مبدا پیشرفت در جهان اسلام، سومین محور ابتکاری ما در این دوره جشنواره است.

  • اضافه شدن بخش فیلمنامه و وب سری

وی اظهار کرد: علاوه بر بخش‌های فیلم داستانی، کوتاه و مستند که همیشه در جشنواره داشتیم، فیلمنامه و وب‌سری به بخش‌های جشنواره اضافه شده است. بعد از ایام جشنواره اکران‌های استانی در مدارس آغاز می‌شود و همچنین اکران فیلم‌ها را در شبکه شاد خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام لطیفی رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم رشد گفت: توجه به برخی ظرفیت‌هایی که کمتر به آنها توجه شده، از جمله رویکردهای این دوره جشنواره است. همچنین جشنواره رشد یکی از ظرفیت‌های بین‌المللی ما در حوزه آموزشی و پرورشی است. در نظر داریم مباحث آموزشی با استفاده از ابزار فیلم انتقال داده شود و پیام مخابره شود که یکی از سیاست‌های جدی جشنواره برای دانش‌آموزان است.

پروانه افشاریان نماینده پژوهشگاه رویان در این نشست بیان کرد: مساله آموزش و تربیت مساله مهمی است، به ویژه اینکه از سنین پایین شروع شود و هر چه این هوشمندانه‌تر اجرا شود به ارتقا و رشد جامعه کمک خواهد کرد. مدرسه هویت‌ساز را اگر بتوانیم در قالب فیلم به دانش‌آموزان و معلمان بگنجانیم، بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه درباره ارتباط بین جشنواره فیلم رشد و مقوله پژوهش سخن گفت.

در ادامه پوستر پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد توسط مادر یکی از شهدای مدرسه البرز رونمایی شد.

  • جشنواره رشد پرمخاطب‌ترین جشنواره کشور

صادق یزدانی دبیر جشنواره فیلم رشد با یادی از شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) گفت: جشنواره رشد به عنوان پرسابقه‌ترین جشنواره فیلم ایرانی شناخته می‌شود اما مهمترین مزیت این جشنواره پرمخاطب‌ترین بودن آن است. همچنین، پسوند علمی و آموزشی، این جشنواره از بقیه جشنواره ها تفکیک می‌کند. هدف این جشنواره یافتن فیلم‌هایی برای رشد و تعالی و حرکت است و ما امسال به مدرسه پرداختیم و مدرسه هویت‌ساز را در نظر گرفتیم.

به گفته وی، فیلمسازها، دانش‌آموزان فیلمساز، معلمان و دانشجومعلمان فیلمساز گروه‌هایی هستند که از انها اثر قبول شده است.

صادق یزدانی دبیر جشنواره فیلم رشد همچنین گفت: آثار توسط هیات انتخاب با نگاه علمی‌، تربیتی و آموزشی مورد قبول قرار می‌گیرند.

صادق یزدانی دبیر جشنواره فیلم رشد به جایزه نهادها اشاره کرد و افزود: هر سال جایزه نهادها داریم که امسال نیز جایزه ویژه پیوند نماز مسجد و مدرسه از سوی ستاد اقامه نماز اهدا می شود، همچنین جبهه فعالان مردمی جمعیت به فیلم‌هایی که به جوانی خانواده می‌پردازند جایزه می‌دهد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز جوایزی اهدا خواهد کرد.

  • سیمافیلم از فیلمنامه برتر حمایت می کند

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه جشنواره رشد که باید هر ساله رشدی در خودش داشته باشد، چقدر رشد داشته است؟ گفت: جشنواره فیلم رشد روی فیلم‌های خاص تمرکز دارد و طبیعتا بزای همه ما که درگیر فضای جشنواره بودیم بزای دانش‌آموزان خاطره شیزینی رقم زده است.
فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است و تلاش ما این است که در این دوره، این است که ضعف جدی‌اش در حوزه رسانه و برنامه‌های تلویزیونی مرتفع کردیم. همچنین اقدام به برگزاری نشست‌های علمی کردیم و همچنین تلاش کردیم دو بخش فیلمنامه و وب سری را راه اندازی کنیم چراکه مبنای فیلمسازی را متن و فیلمنامه خوب می‌دانیم. با همکاری سیمافیلم، فیلمنامه برتر مورد حمایت قرار خواهد گرفت و این فیلمنامه تولید خواهد شد.

صادق یزدانی دبیر جشنواره فیلم رشد همچنین بیان کرد: تا پایان روز ۱۹ آبان ماه، جمعا ۳۴۶۰ فیلم را دریافت کردیم که از میان آنها، ۲۴۷۳ فیلم خارجی و ۹۸۷ فیلم داخلی بودند. ۵۳ فیلمنامه نیز به دبیرخانه ارسال شده است.

وی درباره آموزش فیلمسازی به دانش آموزان توضیح داد: اهمیت فیلمسازی در جشنواره برای دانش‌آموزان هر سال مطرح بوده و هست اما امسال به صورت جدی دوره‌های آموزشی فیلمسازی از طریق پلتفرمی که تهیه شده است، پیگیری خواهد شد تا برای تولید آثار از طریق حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام کند.

حجت‌الاسلام لطیفی رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم رشد نیز در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا در میان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم رشد چهره سینمایی دیده نمی شود و جایگاه سینما در جشنواره فیلم رشد کجاست، گفت: اساسا در دوره‌های قبل یکی لز اتفاقاتی که افتاده بزگزاری نشست‌های تخصصی با رویکرد بررسی ابعاد فیلم‌های تربیتی و اموزشی بوده و امسال نیز پیش‌بینی شده است. در هر صورت این فرمایش کاملا درست است که وقتی درباره فیلم اموزشی صحبت می‌شود، یک ضلع قضیه حتما باید منوط به سینما باشد.

یزدانی نیز در پاسخ به این پرسش گفت: آقای شفیع آقامحمدیان دبیر هیات مدیره جشنواره رشد است و به‌زودی اسامی هنرمندان همکار در این دوره از جشنواره اعلام می‌شود. شاید فضای باشگاه فیلمسازان دانش‌آموز کمرنگ بوده و بعد از جشنواره این باشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=5956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه مستند شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر