• امروز : جمعه - ۵ بهمن - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - رجب - 1446
  • برابر با : Friday - 24 January - 2025
0
در نگارخانه لاله؛

نمایشگاه «منظری دیگر» افتتاح شد/ دعوت مخاطب به تماشای زیبایی 

  • کد خبر : 23922
نمایشگاه «منظری دیگر» افتتاح شد/ دعوت مخاطب به تماشای زیبایی 
علیرضا اسماعیلی که نمایشگاه آثارش با عنوان «منظری دیگر» در نگارخانه لاله افتتاح شد، معتقد است با فرم‌ها و رنگ‌های ناب در آثارش، قصد دارد مخاطب را به دعوت دیگری از زیبایی بنشاند.

به گزارش یکتا هنر به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، مراسم افتتاحیه نمایشگاه «منظری دیگر» که شامل ۲۱ اثر از تابلوهای نقاشی علیرضا اسماعیلی است، عصر جمعه ۹ آذرماه در نگارخانه لاله برگزار شد.

علیرضا اسماعیلی درباره نمایشگاه آثارش گفت: دیوید مارتین معتقد است «هیچ هنر دیگری وجود ندارد که بتواند به اندازه موسیقی روی مخاطبان تاثیر بگذارد.» شاید به همین دلیل است که برخی از اندیشمندان عرصه هنر بر این باورند که همه بیانگری‌های هنری در شکل متعالی خود می‌کوشند که به موسیقی نزدیک شوند. وحدت، ریتم، هارمونی، پیوند ارگانیک اجزا با یکدیگر و با کل و حرکت هر جزء در عرصه‌های تعریف شده و ابعاد گوناگون با حفظ پیوند هارمونیک و ملودی از جمله ویژگی‌هایی است که موسیقی را با فطرت آدمی نزدیک می‌کند. این چنین اتفاقی مخاطب را به وجد می‌آورد، سلول‌های درونی روح او به نشاط وا می‌دارد یا وی را برمی‌انگیزاند.

وی تصریح کرد: اگر نقاش این چنین روندی را پی بگیرد به ذات هستی، به طبیعت، به فطرت انسانی زیباجو و زیبایی طلب نزدیکتر می‌شود. من نیز کوشش کرده‌ام در اجرای آثارم چنین باشم و اندکی از این هارمونی سیال و شناور در هستی را در فرم‌ها و رنگ‌های ناب ارائه کنم و مخاطب را به دعوت دیگری از زیبایی بنشانم.

محمدعلی سعیدی مدیر نگارخانه لاله و کیورتور «منظری دیگر» نیز بیان کرد: علیرضا اسماعیلی در این مجموعه نقاشی‌هایش مانند بسیاری دیگر از نقاشان آبستره اکسپرسیونیسم نشان داده است که لازم نیست در یک تابلوی نقاشی معنای دلالتی وجود داشته باشد، چراکه روایت و محتوا الزاماً در درون فرم‌ها و اندام‌واره‌ای ملموس شکل نمی‌گیرند. معنای موسیقیایی فرم‌های رنگین او از طریق همان انتظاری به وجود آمده است که شنونده یک قطعه موسیقی آن را تجربه می‌کند.

وی تصریح کرد: در این آثار، نقاش به وسیله مجموعه‌ای از فضاهای رنگین پر انرژی، گرایشاتی را در مخاطب مجدداً زنده می‌کند که شاید تا پیش از مواجه شدن با آثار او تحقق نیافته و یا کاملاً متحقق نشده‌اند. به همین دلیل نقاشی‌های او، انگیزش‌های بصری و زیبای شناسی خاصی را در درون مخاطب برمی‌انگیزد که در نهایت توسط دلالت‌های درونی خود وی حل می‌شود.

علیرضا اسماعیلی دانش آموخته رشته نقاشی دانشگاه سوره است که بیش از بیست سال فعالیت در عرصه هنرهای تجسمی داشته است. وی همچنین عضو موسسه توسعه هنرهای تجسمی و مشاور هنری پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی است.

نمایشگاه «منظری دیگر» تا ۱۷ آذر ۱۴۰۳ (شنبه تا چهارشنبه) از ساعت۹ تا ۱۷، به غیر از ایام تعطیل، میزبان هنرمندان و علاقمندان در نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله است.

لینک کوتاه : https://yektahonar.ir/?p=23922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
انجمن سینمای جوانان ایران بنیاد سینمایی فارابی تئاترشهر تولید فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی فجر حوزه هنری خانه سینما خانه هنرمندان ایران درگذشت هنرمندان سازمان سینمایی سینماحقیقت سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شبکه دو سیما شبکه سه سیما شبکه های سیما شبکه یک سیما شورای پروانه ساخت شورای پروانه نمایش علیرضا قربانی فیلم مستند فیلم کوتاه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه کتاب تهران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت هنر و تجربه پاتوق فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران